Honda HR-V Sport - turbodoładowana
Japończycy potwierdzili właśnie, że rozszerzają gamę silnikową HR-V o mocną, doładowaną odmianę.
Honda kojarzyła się zwykle z samochodami o sportowym zacięciu. Jej włodarze coraz częściej sobie o tym chyba przypominają, wprowadzając mocne wersje swoich modeli. Po niepozornym Jazzie (który otrzymał 130-konną jednostkę), przyszedł czas na miejskiego crossovera - HR-V.
Pod maskę modelu trafiła jednostka 1.5 VTEC Turbo znana z nowego Civica i CR-V. Rozwija ona 182 KM oraz 240 Nm maksymalnego momentu obrotowego (w przedziale 1900-5000 obr./min), co powinno przekładać się na świetne osiągi. Powinno, ponieważ producent nie zdradził jeszcze takich szczegółów. Do wyboru będzie sześciobiegowa, manualna przekładnia lub bezstopniowa skrzynia CVT.
HR-V Sport to jednak nie tylko więcej koni mechanicznych, ale także szereg innych zmian. Auto otrzymało nieco bardziej agresywne zderzaki, nakładki na progi oraz na nadkola, dwie końcówki układu wydechowego, 18-calowe felgi oraz w pełni LEDowe oświetlenie. We wnętrzu natomiast znajdziemy fotele o lepszym trzymaniu bocznym.
Modyfikacjom poddano zawieszenie, które zestrojono bardziej sztywno, a układ kierowniczy ma zapewniać lepsze wyczucie drogi. Dzięki temu HR-V Sport ma dawać wyraźnie większą przyjemność z jazdy.
Nowa odmiana crossovera Hondy pojawi się na drogach wiosną przyszłego roku.