Honda Clarity Fuel Cell już w Europie

W tym tygodniu dostarczono do Europy pierwsze egzemplarze modelu Clarity Fuel Cell – zeroemisyjnego modelu Hondy. Pierwszych sześć aut zostanie przydzielonych klientom w Londynie i Kopenhadze, w ramach demonstracyjnego projektu HyFIVE (Hydrogen for Innovative Vehicles).

Honda Clarity Fuel Cell
Honda Clarity Fuel CellInformacja prasowa (moto)

Nowa Honda Clarity Fuel Cell jest pierwszym na świecie sedanem zasilanym wodorem, który mieści pod maską zarówno stos ogniw paliwowych, jak i układ napędowy, zapewniając jednocześnie przestronne wnętrze dla pięciu osób. W najnowszym teście amerykańskiej agencji ochrony środowiska EPA (US Environment Protection Agency), model Clarity Fuel Cell uzyskał zasięg 589 kilometrów.

Thomas Brachmann, główny inżynier projektu w dziale badań i rozwoju Hondy oraz lider projektu Clarity Fuel Cell w Europie, powiedział: "Honda od zawsze była jednym z liderów w pracach nad wodorowymi ogniwami paliwowymi. Obecnie firma bazuje na ponad trzydziestoletnim doświadczeniu badawczo-rozwojowym w tym zakresie. Dostarczenie tych samochodów do Europy oraz udział Hondy w projekcie HyFIVE to kolejny krok w kierunku realizacji wizji Hondy dotyczącej pełnej komercjalizacji tego rozwiązania."

Projekt HyFIVE ma na celu promocję samochodów zasilanych wodorem oraz rozwinięcie infrastruktury dla tych pojazdów w Europie. Po zakończeniu fazy wprowadzania samochodów na rynek, w rękach prywatnych i firmowych klientów z Austrii, Danii, Niemiec, Włoch, Szwecji i Wielkiej Brytanii znajdzie się łącznie 185 egzemplarzy aut z napędem na ogniwa paliwowe, dostarczonych przez pięciu producentów.

Honda Clarity Fuel CellInformacja prasowa (moto)
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas