Honda Civic teraz także z silnikiem Diesla

Do gamy 10. generacji Civica dołączy niebawem jednostka wysokoprężna. Dobrze znana, ale nieco zmieniona.

Obecnie kupując nową Hondę Civic mamy do wyboru jedynie doładowane silniki benzynowe - 1,0 l (129 KM) oraz 1,5 l (182 KM). Od marca przyszłego roku dołączy do nich także wersja wysokoprężna.

Rzeczony diesel, to stary znajomy jeszcze z poprzedniej generacji - 1.6 i-DTEC o mocy 120 KM i rozwijający 300 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Pozwala on na sprint do 100 km/h w 10,4 s, a średnie zużycie paliwa ma wynosić 3,7 l/100 km.

Wbrew pozorom, to tak naprawdę mocno zmodernizowana wersja, znanej jednostki napędowej. Inżynierowie Hondy obniżyli jej masę, tarcia wewnętrzne, zmniejszyli hałas oraz drgania, a także wprowadzili sporo usprawnień do systemu oczyszczania spalin. W efekcie to jeden z pierwszych silników, który został przebadany w nowym cyklu pomiaru emisji spalin, odbywającym się w realnych warunkach drogowych. Zmierzona emisja CO2 to średnio 99 g/km.

Reklama

W przyszłym roku do gamy Hondy Civic dołączy także inna nowość - 9-biegowa skrzynia automatyczna.

magazynauto.pl
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama