Honda Civic e:HEV - debiut hybrydy

Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, Honda wprowadza do Europy XI generację Civica, ale tylko z napędem hybrydowym. Tak jak w przypadku innych modeli producenta, jest to hybryda rozwiązana w sposób niestandardowy.

Honda Civic e:HEV 2022
Honda Civic e:HEV 2022Informacja prasowa (moto)

Warto na początku wspomnieć, że Civic był już w poprzednich generacjach dostępny z napędem hybrydowym, ale wtedy odmiana taka stanowiła jedynie ciekawostkę w gamie. Obecnie będzie to jedyna dostępna wersja. Poza tym europejski Civic, zaprezentowany tylko jako liftback, właściwie nie różni się niczym od debiutującego rok temu między innymi na rynku amerykańskim.

Na układ hybrydowy Civica składa się 2-litrowa jednostka benzynowa, działająca w cyklu Atkinsona, która współpracuje z dwoma silnikami elektrycznymi. Źródłem napędu jest głównie elektryk, ponieważ auto nie ma skrzyni biegów, tylko przełożenie stałe. Oznacza to, że jednostka spalinowa będzie przekazywała moc na koła tylko w konkretnych przypadkach (w pewnym zakresie prędkości i pod dużym obciążeniem), a jej głównym zadaniem będzie generowanie prądu dla litowo-jonowej baterii.

Honda Civic e:HEV 2022

Honda Civic e:HEV 2022 
Honda Civic e:HEV 2022 
Honda Civic e:HEV 2022 
Honda Civic e:HEV 2022 
Honda Civic e:HEV 2022 
Honda Civic e:HEV 2022 
Honda Civic e:HEV 2022 
Honda Civic e:HEV 2022 
Honda Civic e:HEV 2022 

Honda nie podała jeszcze zbyt wielu szczegółów na temat Civica e:HEV. Wiemy tylko, że moc układu to 184 KM, a maksymalny moment obrotowy wynosi 315 Nm. Średnie zużycie paliwa ma wynosić poniżej 5 l/100 km.

Honda Civic e:HEV pojawi się w salonach jesienią tego roku.

***

Motorandka z Joanną Zientarską - Skoda Enyaq iV
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas