Hołowczyc już nie w BMW. Przesiada się do Mini
Załoga ORLEN Team - Krzysztof Hołowczyc i Jean-Marc Fortin - wystartuje w zbliżającym się Dakarze 2012 samochodem Mini All 4 Racing.
Auto zostanie dostarczone i w trakcie rajdu będzie obsługiwane przez niemiecki zespół fabryczny X-raid.
W Dakarze 2012 wystartuje pięć samochodów Mini All 4 Racing. Trzy z nich będą przygotowane zgodnie z najnowszą i najwyższą specyfikacją. Takim właśnie autem będzie dysponował Krzysztof Hołowczyc.
Mini w stosunku do BMW będzie mocniejsze o 29 koni mechanicznych, a także będzie dysponowało większym momentem obrotowym. Ważnym udoskonaleniem jest znaczne obniżenie środka ciężkości. Doskonalszy będzie również układ zawieszenia oraz poprawione właściwości jezdne.
Mini All 4 Racing było testowane przez Hołowczyca w trakcie pustynnych jazd w Maroko.
- Bardzo się cieszę z nowego Mini All 4 Racing. Wymagało to sporo pracy zarówno mojej, jak i moich sponsorów, bym mógł pojechać właśnie takim samochodem podczas nadchodzącego rajdu Dakar. To auto jest o jeden stopień w ewolucji wyżej niż BMW X3 CC, którym ścigałem się przez ostatni rok. To najmłodsze dziecko zespołu X-raid, który w ostatnim czasie skoncentrował się właśnie na rozwoju Mini - mówi Hołowczyc.
Specyfikacja techniczna samochodu rajdowego Mini 4 All Racing
Silnik
Silnik diesla BMW z systemem podwójnego turbodoładowania
6 cylindrów w układzie liniowym, 24-zawory, DOHC
Średnica tłoków x skok 84.0 mm x 88.0 mm
Pojemność 3000 cc
System paliwowy Bosch Common Rail, 2000 bar
Moc maksymalna kW/ bhp 236/315 przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 700 Nm/2100 obr/min
Właściwości jezdne
Sprzęgło trzytarczowe, metalowe (AP Racing)
Skrzynia biegów 5 lub 6 biegowa, sekwencyjna (Sadev)
Mechanizmy różnicowe przód/tył mechaniczne z mechanizmem samoblokującym (X-trac)
Zawieszenie niezależne z podwójnymi wahaczami
Amortyzatory 250 mm (Reiger)
Tarcze hamulcowe wentylowane , 6. tłoczkowe zaciski (AP Racing)
Opony 235/85 R16 (BF Goodrich)
Obręcze aluminiowe (BBS)
Koła zapasowe 2+1
Nadwozie
Kevlarowo-karbonowy kompozyt
Konstrukcja rurowa nadwozia
Siedzenia zgodne ze specyfikacją FIA (Recaro)
Komputer Motec, GPS-ERTF / Easy Trip
Zbiornik paliwa FT3 standard, pojemność 420 litrów (ATL)
Wymiary
Całkowita długość/szerokość/wysokość 4377mm/1994mm/1996mm
Rozstaw osi 2900 mm
Rozstaw kół 1,815 mm
Waga 1,900 kg, minimalna zgodna z regulaminem