Gwiazdki rozdane
Euro NCAP - jedna z czołowych organizacji badających względy bezpieczeństwa nowych samochodów poddając je testom zderzeniowym, ujawniła najnowsze wyniki swoich badań.
Tym razem w teście wzięło udział sześć pojazdów, podzielonych na odpowiednie kategorie. Zmieniły się też nieco zasady punktowania. Wprawdzie skala ocen nadal pozostała ta sama (od 0 dla niebezpiecznego do 5 gwiazdek dla najbezpieczniejszego pojazdu), jednak teraz każde auto otrzymuje dwie oceny: za bezpieczeństwo osób znajdujących się "na pokładzie" oraz za bezpieczeństwo pieszego.
Wyniki ostatnich testów prezentują się następująco:
Samochody rodzinne:
Skoda Superb
Bezpieczeństwo podróżnych - 4 gwiazdki
Bezpieczeństwo pieszego - 0 gwiazdek
Samochody miejskie:
Opel Meriva
Bezpieczeństwo podróżnych - 4 gwiazdki
Bezpieczeństwo pieszego - 1 gwiazdka
Duże auta terenowe:
BMW X5
Bezpieczeństwo podróżnych - 4 gwiazdki
Bezpieczeństwo pieszego - 1 gwiazdka
Małe auta terenowe:
Mitsubishi Pajero Pinin
Bezpieczeństwo podróżnych - 3 gwiazdki
Bezpieczeństwo pieszego - 1 gwiazdka
Dwumiejscowe roadstery:
Audi TT
Bezpieczeństwo podróżnych - 4 gwiazdki
Bezpieczeństwo pieszego - 0 gwiazdek
MG TF
Bezpieczeństwo podróżnych - 4 gwiazdki
Bezpieczeństwo pieszego - 3 gwiazdki
Widać, że najlepiej w teście wypadł brytyjski roadster MG TF. Otrzymał on najwyższą w tej klasie pojazdów ocenę za bezpieczeństwo pieszego i jest nowym liderem tej kategorii. Niechlubnymi przedstawicielami w tym względzie są natomiast Audi TT i Skoda Superb, które dołączyły do Suzuki Vitary z notą 0 gwiazdek za bezpieczeństwo pieszego.