GP USA: Kto miał wygrać?
To co stało się na finiszu Grand Prix USA pozostaje zagadką. Czy Michael Schumacher celowo na ostatnich metrach przepuścił Rubensa Barrichello, czy też tylko przez przypadek Brazylijczyk wygrał 16. eliminację Mistrzostw Świata Formuły 1.
Barrichelllo, który zapewnił sobie wicemistrzostwo, na torze w Indianapolis wyprzedził właśnie swojego partnera z zespołu oraz Davida Coultharda (McLaren).
Wyścig na słynnym torze Indianapolis toczył się po całkowite dyktando kierowców z Maranello. Michael Schumacher tuż po starcie z pole position objął prowadzenie i nie oddał go prawie do samej mety. Tracił je tylko dwukrotnie podczas postojów oraz tuż przed końcem. Ta ostatnia strata okazała się jednak decydująca. Schumacher wjechał na ostatnią prostą tuż przed Rubensem i zwolnił, by obaj minęli linię mety jak najbliżej siebie. Tak się stało, ale w efekcie Barrichello niespodziewanie także dla siebie wygrał o... 11 tysięcznych sekundy.
- To nie było planowane - powiedział po wyścigu triumfator, dla którego było to 4. zwycięstwo w tym sezonie i 5. w karierze. - Wjechałem na ostatnią prostą i nie wiedziałem co będzie. Michael był bardzo uprzejmy, że pozwolił na tak bliski finisz.
Finisz, dodajmy najbardziej zacięty w historii F1. Wypowiedź Brazylijczyka nie odkrywa tajemnicy, podobnie jak żartobliwe stwierdzenie Schumachera. - Myślałem, że to dobry pomysł, byśmy minęli linie mety równo. Trochę się pomyliłem - wyjaśniał Niemiec.
Cała sytuacja wydaje się być więc raczej owocem przypadku, co nie zmienia faktu, iż cały weekend zakończył się idealnie dla Ferrari. Zespół z Maranello wygrał po raz 158. w historii i 11. w tym sezonie, w którym może się pochwalić także ośmioma dubletami.
oraz
1. Rubens Barrichello (Brazylia, Ferrari) 1:31.07,934
2. Michael Schumacher (Niemcy, Ferrari) +0,010
3. David Coulthard (W. Brytania, McLaren-Mercedes) +7,798
4. Juan Pablo Montoya (Kolumbia, Williams-BMW) +9,910
5. Jarno Trulli (Włochy, Renault) +56,846
6. Jacques Villeneuve (Kanada, BAR-Honda) +58,211
7. Giancarlo Fisichella (Włochy, Jordan-Honda) +1 okr.
8. Jenson Button (W. Brytania, Renault) +1 okr.
9. Nick Heidfeld (Niemcy, Sauber-Petronas) +1 okr.
10. Eddie Irvine (GBR/Jaguar-Cosworth) +1 okr.
11. Takuma Sato (Japonia, Jordan-Honda) +1 okr.
12. Olivier Panis (Francja, BAR-Honda) +1 okr.
13. Heinz-Harald Frentzen (Niemcy, Sauber-Petronas) +2 okr.
14. Mika Salo (Finlandia, Toyota) +2 okr.
15. Allan McNish (W. Brytania, Toyota) +2 okr.
16. Ralf Schumacher (Niemcy, Williams-BMW) +2 okr.
Klasyfikacja generalna MŚ (po 16 z 17 eliminacji):
1. Michael Schumacher (Niemcy, Ferrari) 134 pkt.
2. Rubens Barrichello (Brazylia, Ferrari) 71
3. Juan Pablo Montoya (Kolumbia, Williams) 47
4. Ralf Schumacher (Niemcy, Williams) 42
5. David Coulthard (W. Brytania, McLaren) 41
6. Kimi Raikkonen (Finlandia, McLaren) 20
7. Jenson Button (W. Brytania, Renault) 13
8. Jarno Trulli (Włochy, Renault) 9
9. Eddie Irvine (W. Brytania, Jaguar) 8
10. Nick Heidfeld (Niemcy, Sauber) 7
11. Giancarlo Fisichella (Włochy, Jordan) 7
12. Jacques Villeneuve (Kanada, BAR) 4
13. Felipe Massa (Brazylia, Sauber) 4
14. Olivier Panis (Francja, BAR) 3
15. Mark Webber (Australia, Minardi) 2
16. Mika Salo (Finlandia, Toyota) 2
17. Heinz-Harald Frentzen (Niemcy, Arrows) 2
Klasyfikacja konstruktorów:
1. Ferrari 205 pkt.
2. Williams 89
3. McLaren 61
4. Renault 22
5. Sauber 11
6. Jaguar 8
7. BAR 7
8. Jordan 7
9. Minardi 2
10. Toyota 2
11. Arrows 2