GP Kanady: Najważniejsze wydarzenia

Start o godz. 14.00 czasu lokalnego na torze Gillesa Villeneuve'a. Warunki atmosferyczne dobre. Temperatura powietrza 24, toru 32 stopni Celsjusza. Wilgotność 45 procent. Dystans 70 okrążeń.

Wszyscy kierowcy spokojnie i bez żadnych problemów ruszają do okrążenia rozgrzewającego Grand Prix Kanady 2002 - 8. eliminacji Mistrzostw Świata Formuły 1.

Start: Dobrze rusza z pole position Montoya, blokując M. Schumachera. Niemca wyprzedza jeszcze Barrichello.

1. okr.: Kolejność czołówki: Montoya, Barrichello, M. Schumacher, Raikkonen, R. Schumacher, Coulthard.

2. okr.: Tuż po prostej start meta przed szykaną "Senny" Barrichello wyprzedza Montoyę i awansuje na pierwszą lokatę.

5. okr.: Kolejność czołówki: Barrichello, Montoya, M. Schumacher, Raikkonen, R. Schumacher, Coulthard.

9. okr.; Villeneuve kończy jazdę z przyczyn technicznych

10. okr.: Kolejność czołówki: Barrichello, Montoya, M. Schumacher, Raikkonen, R. Schumacher, Coulthard.

12. okr.: Pierwsza trójka wyraźnie odskoczyła od reszty. Czwarty na torze Raikkonen ma do Barrichello już 15,5 straty

14. okr.: Na tor wyjeżdża safety car (nadal stojący na torze bolid Villeneuve'a). Z sytuacji korzysta Montoya, zjeżdżając do boksu (11 s). Kolumbijczyk spada na 5. miejsce

15. okr.: Kolejność czołówki: Barrichello, M. Schumacher, Raikkonen, R. Schumacher, Montoya, Coulthard.

17. okr.: Wyścig wznowiony

18. okr.: Błąd R. Schumachera i Raikkonena wykorzystuje Monotya, awansując na 3. lokatę

24. okr.: Kolejność czołówki: Barrichello, M. Schumacher (4 s straty), Montoya (13 s straty, 1 stop), Raikkonen, R. Schumacher, Coulthard.

25. okr.: Lider w boksie (10,8 s). Barrichello spada na 6. pozycję. M. Schumacher

30. okr.: Kolejność czołówki: M. Schumacher, Montoya (21 s straty, 1 stop), Raikkonen (25 s straty, R. Schumacher, Coulthard, Barrichello (1 stop).

31. okr.: Kara drive through dla Salo za zbyt dużą prędkość na pit-lane

37. okr.: Pierwszy i jedyny pit-stop M. Schumachera (11,8 s). Niemiec wraca 3,5 s za Montoyą, który obejmuje prowadzenie

42. okr.: Pit-stop R. Schumachera - kłopoty z tankowaniem (20,8 s).

43. okr.: Irvine kończy jazdę po awarii silnika

44. okr.: W boksach Raikkonen (7,8) oraz R. Schumacher (9,8), któremu jeszcze raz musiano zatankować paliwo

48. okr.: Piruet McNisha. Szkot staje w poprzek toru. Obsługa ściąga jednak bolid z toru

49. okr.: Postój Coultharda - 9,2 s.

50. okr.: Kolejność czołówki: Montoya (1 stop), M. Schumacher (10 s straty, 1 stop), Barrichello (15 s straty, 1 stop), Coulthard (1 stop), Raikkonen (1 stop), Fisichella (1 stop).

51. okr.: Montoya jednak musi po raz drugi zjechać do boksu. Tylko tankowanie (8,2 s). Kolumbijczyk wraca na tor na 3. miejscu za Barrichello

53. okr.: Barrichello w boksie. Spada na 4. pozycję

56. okr.: Zawodzi silnik BMW w bolidzie Montoyi. Kolumbijczyk out

57. okr.: Kolejność czołówki: M. Schumacher (1 stop), Coulthard (1 stop), Barrichello (2 stopy), Raikkonen (1 stop), Fisichella (1 stop), Trulli (1 stop)

60. okr.: Próba wyprzedzenia Coultharda przez Barrichello. Obaj ścinają szykanę przy wjeździe na linię start-meta. Kolejność zachowana

67. okr.: Awaria silnika Renault w bolidzie Buttona

68. okr. Atakujący Trullego w walce o 6. miejsce R. Schumacher popełnia błąd i wypada na chwilę z toru, tracąc wszelkie szanse na punkcik

Meta: Kolejność czołówki: M. Schumacher (1 stop), Coulthard (1 stop), Barrichello (2 stopy), Raikkonen (1 stop), Fisichella (1 stop), Trulli (1 stop).

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas