Genesis - tak nazywa się nowa marka premium
Jeszcze przed końcem roku na motoryzacyjnej mapie świata pojawi się zupełnie nowa marka. Wzorem Lexusa, Infiniti czy DS, wśród graczy segmentu premium, zadebiutuje Genesis, czyli luksusowa marka Hyundaia.
O wkroczeniu Koreańczyków na nowe, zarezerwowane dla najbardziej wymagających klientów, połacie rynku mówiło się od dawna. Już w 2008 roku w USA zadebiutował luksusowy model Genesis. Auto pozycjonowane początkowo na granicy segmentów E i F szybko przypadło do gustu Amerykanom. W 2009 roku samochód zdobył prestiżowy tytuł North American Car of the Year. Co ważne, już w momencie debiutu modelu, Koreańczycy starali się różnicować swoje produkty. Genesis otrzymał chociażby własny znaczek - w samochodzie próżno było szukać logo Hyundaia.
Za stylistykę nowej marki odpowiadać ma Luca Donckerwolke - belgijski designer, który w ostatnim czasie pracował m.in. dla Audi, Bentleya i Lamborghini. Donckerwolke stanie też na czele nowego działu, którego zadaniem będzie proces personalizacji pojazdów tak, by odpowiadały one potrzebom najbardziej wymagających nabywców.
Koreańczycy mają w stosunku do nowej marki ambitne plany. Do 2020 roku w ofercie znajdzie się aż sześć modeli. Schemat dotyczący ich nazewnictwa ma być przejrzysty dla klientów. Każdy model oznaczony zostanie literą G oraz liczbą. Ta odpowiadać ma wielkości auta.
Pierwszym autem nowej marki będzie Genesis G90, czyli kolejna generacja - oferowanego za Oceanem - Hyundaia Equusa. Ofertę wkrótce uzupełni też model G80, czyli nowe wcielenie Hyundaia Genesis. W połowie 2017 roku pojawić ma się również nieco mniejszy sedan oznaczony symbolem G70.
Początkowo marka Genesis oferowana będzie w Korei Południowej, Chinach, Ameryce Południowej i na Bliskim Wschodzie. Wraz z poszerzeniem oferty producent zawitać ma też na Stary Kontynent.