Frankfurt 2013 - Bentley Continental GT/GTC V8 S
Do oferty Continentala GT dołącza czwarta odmiana napędowa - V8 S.

Dotychczas gama silnikowa Continentala GT/GTC obejmowała: podwójnie turbodoładowaną V-ósemkę o pojemności 4 litrów (507 KM) oraz 6-litrową jednostkę W12, również wspomaganą dwiema turbosprężarkami (575 lub 625 KM).
Wariant V8 S korzysta ze słabszego silnika, wzmocnionego jednak do 528 KM. Maksymalny moment obrotowy wzrósł o 20 Nm, do 660 Nm, i podobnie jak w wersji V8 jest dostępny już przy 1700 obr./min. Siła napędowa płynie do kół obu osi za pośrednictwem 8-stopiowego automatu ZF i jest standardowo rozdzielana w stosunku 40 do 60 proc.
Niewielki zastrzyk mocy przekłada się na niewielką poprawę osiągów przy niezmienionym zużyciu paliwa. Ważące 2295 kg coupe rozpędza się od 0 do 100 km/h w ciągu 4,5 s (o 0,3 s szybciej niż odmiana V8) i według producenta zużywa średnio 10,6 l/100 km. Swoją zasługę ma tu system odłączania połowy cylindrów podczas jazdy z niewielkim obciążeniem. Prędkość maksymalna wynosi 309 km/h (V8: 303 km/h).
Cięższy o 175 kg kabriolet o nazwie GTC na osiągnięcie 100 km/h potrzebuje 4,7 s, a jego prędkość maksymalna to 308 km/h. Bentley deklaruje, że na każde 100 km model zużywa średnio 10,9 l/100 km.
Co ciekawe, w konkurencji sprintu do 100 km/h odmiana V8 S dorównuje Continentalowi GT z jednostką W12. Mocniejszy, ale i cięższy o 25 kg wariant również potrzebuje na to 4,5 s. W zamian za wyższą prędkość maksymalną (318 km/h) zużywa więcej paliwa (średnio 14,5 l/100 km). Z pewnością znajdą się jednak nabywcy, dla których różnica czterech cylindrów - zauważalna w kulturze pracy i prestiżu - warta będzie dopłaty.
Bentley Continental GT V8 S różni się od słabszej V-ósemki także charakterem - ma obniżone o 10 mm zawieszenie, sztywniejsze sprężyny (o 45 proc. z przodu i o 33 proc. z tyłu) oraz tylny stabilizator i system aktywnego resorowania CDC (Continuous Damping Control).
Bentley Continental GT V8 S (2014)
Bentley Continental GT V8 S













Oficjalna premiera Continentala GT V8 S już za kilka dni we Frankfurcie. Sprzedaż modelu rozpocznie się na początku 2014 roku.
msob