Frankfurt 2013 - Bentley Continental GT/GTC V8 S

Do oferty Continentala GT dołącza czwarta odmiana napędowa - V8 S.

Wizytówką Continentala GT V8 S jest polakierowany na czarno wlot powietrza i 20-calowe obręcze.
Wizytówką Continentala GT V8 S jest polakierowany na czarno wlot powietrza i 20-calowe obręcze.Bentley

Dotychczas gama silnikowa Continentala GT/GTC obejmowała: podwójnie turbodoładowaną V-ósemkę o pojemności 4 litrów (507 KM) oraz 6-litrową jednostkę W12, również wspomaganą dwiema turbosprężarkami (575 lub 625 KM).

Wariant V8 S korzysta ze słabszego silnika, wzmocnionego jednak do 528 KM. Maksymalny moment obrotowy wzrósł o 20 Nm, do 660 Nm, i podobnie jak w wersji V8 jest dostępny już przy 1700 obr./min. Siła napędowa płynie do kół obu osi za pośrednictwem 8-stopiowego automatu ZF i jest standardowo rozdzielana w stosunku 40 do 60 proc.

Niewielki zastrzyk mocy przekłada się na niewielką poprawę osiągów przy niezmienionym zużyciu paliwa. Ważące 2295 kg coupe rozpędza się od 0 do 100 km/h w ciągu 4,5 s (o 0,3 s szybciej niż odmiana V8) i według producenta zużywa średnio 10,6 l/100 km. Swoją zasługę ma tu system odłączania połowy cylindrów podczas jazdy z niewielkim obciążeniem. Prędkość maksymalna wynosi 309 km/h (V8: 303 km/h).

Cięższy o 175 kg kabriolet o nazwie GTC na osiągnięcie 100 km/h potrzebuje 4,7 s, a jego prędkość maksymalna to 308 km/h. Bentley deklaruje, że na każde 100 km model zużywa średnio 10,9 l/100 km.

Co ciekawe, w konkurencji sprintu do 100 km/h odmiana V8 S dorównuje Continentalowi GT z jednostką W12. Mocniejszy, ale i cięższy o 25 kg wariant również potrzebuje na to 4,5 s. W zamian za wyższą prędkość maksymalną (318 km/h) zużywa więcej paliwa (średnio 14,5 l/100 km). Z pewnością znajdą się jednak nabywcy, dla których różnica czterech cylindrów - zauważalna w kulturze pracy i prestiżu - warta będzie dopłaty.

Bentley Continental GT V8 S różni się od słabszej V-ósemki także charakterem - ma obniżone o 10 mm zawieszenie, sztywniejsze sprężyny (o 45 proc. z przodu i o 33 proc. z tyłu) oraz tylny stabilizator i system aktywnego resorowania CDC (Continuous Damping Control).

Bentley Continental GT V8 S (2014)

Bentley Continental GT V8 S

Bentley Continental GT V8 SBentley
Bentley Continental GT V8 SBentley
Bentley Continental GT V8 SBentley
Bentley Continental GT V8 SBentley
Bentley Continental GT V8 SBentley
Bentley Continental GT V8 SBentley
Bentley Continental GT V8 SBentley
Bentley Continental GT V8 SBentley
Bentley Continental GT V8 SBentley
Bentley Continental GT V8 SBentley
Bentley Continental GT V8 SBentley
Bentley Continental GT V8 SBentley
Bentley Continental GT V8 SBentley

Oficjalna premiera Continentala GT V8 S już za kilka dni we Frankfurcie. Sprzedaż modelu rozpocznie się na początku 2014 roku.

msob

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas