Ford przywraca legendarny model. Znamy datę premiery nowego Capri
W pierwszych dniach lipca br. Ford zaprezentuje światu nowy model. Wszystko wskazuje na to, że drugi elektryczny model marki spod znaku niebieskiego owalu będzie SUV-em coupe. Według doniesień mediów bezemisyjna nowość ma nosić nazwę Capri. Co wiemy na ten moment?
Już wkrótce Ford rozszerzy swoje elektryczne portfolio. Zgodnie z zapowiedziami producenta, w środę 10 lipca marka zaprezentuje światu nowego SUV-a, mocno spokrewnionego z nowym Explorerem, który bazuje na płycie podłogowej MEB grupy Volkswagena dla aut bateryjnych (BEV). Co to będzie za pojazd?
Wiele wskazuje na to, że podobnie jak w przypadku modeli ID.4 i ID.5, będzie to SUV bardziej smukły i na swój sposób usportowiony, z nisko opadająca linią dachu. Od kilku miesięcy po sieci krążą informacje, że bliźniak elektrycznego Explorera miałby się nazywać Capri. Producent jeszcze nie potwierdził tej informacji i na pewno poczeka z ujawnieniem szczegółów do lipca.
Elektryczna nowość spod znaku niebieskiego owalu, tak jak nowy Explorer, będzie produkowana w Kolonii (Niemcy), w zakładzie liczącym 90 lat. To ta sama fabryka, z której taśm produkcyjnych przez długie lata zjeżdżał model Fiesta. Po modernizacji zakładu w Niemczech następnym krokiem będzie rozbudowa fabryki w hiszpańskiej Walencji.
Można domniemać, że rzekome Capri będzie korzystać z tych samych rozwiązań, co bliźniaczy Explorer. Mowa tu chociażby o silnikach (286 KM lub 340 KM) i akumulatorach (77 kWh lub 79 kWh), a w zależności od wersji będzie napędzany przez jeden lub dwa motory elektryczne.
Ford Explorer w wersji z napędem na tylną oś (od 218 270 zł) dysponuje mocą 286 KM i 545 Nm, a pierwsza “setka" pojawia się po 6,4 sekundy. Zastosowany tu akumulator o pojemności 77 kWh pozwala na pokonanie do 602 km i naładowanie go z poziomu od 10 do 80 proc. w ok. 30 minut (maks. 135 kW).
Druga odmiana z napędem na wszystkie koła (od 243 270 zł) dysponuje mocą 340 KM. W tym wydaniu silnik elektryczny na przedniej osi generuje 134 Nm momentu obrotowego, a tylny 545 Nm momentu obrotowego. Większa bateria o pojemności 79 kWh, zapewnia zasięg do 556 km i potrafi się ładować z maksymalną mocą 185 kW. W tym przypadku czas ładowania od 10 do 80 proc. trwa 26 minut. W późniejszym czasie Ford Explorer doczeka się wersji z napędem na tylną oś (170 KM) oraz mniejszą baterią o pojemności 52 kWh. Nie wiemy jeszcze jaki będzie oferować zasięg, ani ile będzie kosztować.
Ford Capri był kultowym sportowym coupe segmentu C produkowanym od 1968 roku. Model ten powstawał aż do 1986 roku, w sumie istniały trzy generacje Capri, wszystkie oparte na tej samej platformie. Samochód miał tylny napęd, posiadał 4-biegową skrzynię manualną lub trzystopniową automatyczną. W Capri montowano cały szereg jednostek napędowych, rzędowych i V6, wyłącznie benzynowych, od pojemnościach od 1.3 do 3.0.