Ford planuje ofensywę elektrycznych modeli
Do roku 2020 Ford zainwestuje dodatkowe 4,5 miliarda dolarów w rozwój pojazdów elektrycznych, zmieniając jednocześnie sposób, w jaki firma będzie oferowała samochody swoim klientom.
Do roku 2020 Ford uzupełni swoje portfolio o 13 nowych pojazdów elektrycznych - wówczas ponad 40 procent globalnych modeli firmy będzie dostępnych w zelektryfikowanych odmianach. W ten sposób Ford zrealizuje swoją największą inwestycję w auta elektryczne w okresie pięciu lat.
W przyszłym roku na rynku pojawi się nowy Ford Focus Electric z nowym układem szybkiego ładowania prądem stałym, dzięki któremu możliwe będzie naładowania akumulatorów auta w 80 procentach w czasie około 30 minut - to o dwie godziny szybciej, niż w przypadku Focusa Electric obecnej generacji. Zasięg tego modelu wyniesie około 160 kilometrów.
Ponadto, nowy Focus Electric - którego produkcja rozpocznie się pod koniec przyszłego roku - zaoferuje klientom w Europie i w Stanach Zjednoczonych:
- funkcję SmartGauge z tablicą przyrządów LCD EcoGuide oferującą wiele wskazań z możliwością dostosowania ich do własnych preferencji, które ukazują kierowcy bieżące wykorzystanie energii elektrycznej. Dzięki temu prowadzący może uzyskać wyższą wydajność podczas jazdy,
- Brake Coach to kolejna innowacyjna funkcja, która uczy kierowcę, jak hamować w płynny sposób, aby odzyskać jak najwięcej energii za pośrednictwem systemu Regenerative Braking System. Im więcej energii odzyska kierowca podczas hamowania, tym więcej energii trafi z powrotem do pokładowego akumulatora.
Zwrot Forda w kierunku rozwiązań elektrycznych jest odpowiedzią na globalny trend związany z potrzebą wprowadzania na rynek ekologicznych, bardziej wydajnych pojazdów.
W tym roku Ford rozwinie też swój program badawczo-rozwojowy nad pojazdami elektrycznymi prowadzony w Europie i Azji, tworząc tzw. system piasty i szprych, który pozwoli globalnemu zespołowi przyspieszyć prace nad technologią akumulatorów i wykorzystać możliwości rynkowe.
Globalna ekspansja opracowanego przez Forda programu badań nad samochodami elektrycznymi pozwala zespołowi Electrified Powertrain Engineering na dzielenie się wspólnymi technologiami i testowanie akumulatorów w świecie wirtualnym w czasie rzeczywistym, w celu opracowania nowych rozwiązań w krótszym czasie przy ograniczeniu potrzeby tworzenia kosztownych prototypów.
Ford rozszerza również swoje działania w Europie i w Chinach, aby przyspieszyć prace badawczo-rozwojowe nad nowymi technologiami akumulatorów przeznaczonymi dla nowych rynków. Poprzez wykorzystanie innowacyjnych systemów, zwanych HIL (Hardware in a Loop), globalny zespół może przetestować nowe technologie akumulatorów i systemów sterowania w wirtualnej rzeczywistości, symulując zachowanie się akumulatorów i modułów sterowania w różnych - często bardzo surowych - środowiskach w różnych częściach świata.
"Akumulator jest sercem każdego samochodu elektrycznego, a my już od ponad 15 lat zwiększamy przewagę w zakresie prac badawczo-rozwojowych w tym zakresie," powiedział Kevin Layden, dyrektor, Ford Electrification Programs.