Ford i Volkswagen podpisują umowy dotyczące wspólnych projektów

Ford Motor Company i Volkswagen AG podpisały dziś umowy, które zakładają wykorzystanie uzupełniających się zasobów obu firm w segmentach średnich samochodów dostawczych i komercyjnych pojazdów elektrycznych.

Plany współpracy zostały po raz pierwszy ogłoszone przez Forda i Volkswagena w lipcu ubiegłego roku. Koncerny oczekują, że sojusz wpłynie na poprawę oceny jakości produktów wśród obecnych i przyszłych klientów, czemu posłuży szybsze wprowadzanie innowacji w ofercie pojazdów, korzystanie z nowych technologii, zapewnianie lepszej funkcjonalności i oferowanie większej liczby modeli.  Sygnatariusze umowy przewidują, że stały wzrost zapotrzebowania światowego przemysłu na pojazdy użytkowe i pojazdy elektryczne o wysokich osiągach, wpłynie na wzrost wartości produktów obu firm.

Reklama

Sojusz zakłada wprowadzenie średniej wielkości pick-upa, opracowanego i zbudowanego przez Forda, który od 2022 roku będzie sprzedawany przez Volkswagena w gamie Volkswagen Samochody Dostawcze jako Amarok. Wzmocnienie pozycji obu firm na rynku pojazdów użytkowych już od 2021 r. poprzez wprowadzenie miejskiego samochodu dostawczego opartego na najnowszym modelu Caddy, opracowanego i zbudowanego przez Volkswagen Samochody Dostawcze, a także poprzez wprowadzenie jednotonowego furgonu dostawczego, stworzonego przez Forda. Ponadto do roku 2023 zwiększenie zróżnicowania oraz poszerzenie oferty pojazdów elektrycznych i zeroemisyjnych Forda w Europie, poprzez wprowadzenie modelu opracowanego na platformie Modular Electric Drive lub MEB Volkswagena.

Firmy oczekują, że podczas pełnego cyklu życia produktów powstanie do 8 milionów egzemplarzy średnich pick-upów i obu samochodów dostawczych, których dotyczy współpraca.

Wykorzystanie w europejskiej gamie Forda volkswagenowskiej platformy MEB będzie kolejnym kamieniem węgielnym strategii Volkswagena, zakładającej upowszechnianie pojazdów elektrycznych i dalszym krokiem obu firm w stronę realizacji zobowiązań porozumienia paryskiego z 2015 r.  Volkswagen i Ford planują analizę dodatkowych dróg współpracy w zakresie rozwijania pojazdów elektrycznych.

Ford liczy na wprowadzenie w ciągu kilku lat - począwszy od roku 2023 - 600 000 pojazdów elektrycznych, korzystających z architektury MEB, którą stworzono dla pojazdów z napędem elektrycznym, z myślą o kompromisie przestrzeni i oszczędności.  Pojazd, który zostanie zaprojektowany i skonstruowany przez Forda w Kolonii-Merkenich, będzie kolejnym elementem gamy w pełni elektrycznego Mustanga Mach-E, którego sprzedaż rozpocznie się w roku 2021 r.

Ponadto obie firmy we współpracy ze spółką Argo AI stworzą odrębne, nastawione na wysoką produktywność działy zajmujące się pojazdami autonomicznymi, opartymi na technologiach opracowanych przez Argo AI.  W ubiegłym tygodniu Volkswagen zrealizował wcześniej ogłaszany plan inwestycji w spółkę z Pittsburgha Argo AI, w której Ford miał już udziały i partycypował w jej pracach rozwojowych.

Niezależne decyzje Volkswagena i Forda o zaangażowaniu inwestycyjnym w prace Argo AI, świadczą o zaawansowaniu technicznym i postępie w rozwoju pojazdów autonomicznych, jakie osiągnęła liderująca tej branży firma Argo AI. Wskazują także, jak sojusze mogą wpływać na przyspieszenie opracowania przełomowych technologii, wymagających zwykle czasu i kapitału. 

System jazdy autonomicznej Argo AI jest pierwszym, który uzyskał komercyjne plany wdrożenia w Europie i Stanach Zjednoczonych.  Globalny zasięg Forda i Volkswagena zapewni platformie Argo AI największy potencjał ekspansji geograficznej spośród wszystkich znanych systemów jazdy autonomicznej.  Zasięg i skala są ważnymi czynnikami w opracowywaniu solidnego i rentownego systemu jazdy autonomicznej.

Umowa Volkswagena i Forda nie przewiduje wprowadzenia udziałów wzajemnych w kapitale obu firm, które pozostaną rynkowymi konkurentami.

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy