Ford Focus ST z dieslem i "automatem"

Usportowiona wersja kompaktowego Forda z silnikiem wysokoprężnym dostępna będzie teraz z dwusprzęgłową przekładnią automatyczną.

Ford Focus ST
Ford Focus STInformacja prasowa (moto)

Sprzedaż Forda Focusa ST podwoiła się od początku 2015 roku, czyli od czasu wprowadzenia na rynek nowego modelu z rozszerzoną gamą silnikową, obejmującą wersję benzynową i wysokoprężną. W pierwszych dziesięciu miesiącach tego roku klienci zamówili już 10 000 egzemplarzy Focusa ST.

Obie wersje silnikowe cieszą się w Europie podobnym zainteresowaniem. 46 procent nabywców wybiera Focusa ST z nowym, 185-konnym dieslem, a 54 procent wariant EcoBoost z jednostką benzynową o mocy 250 KM.

Ford rozszerza teraz gamę modelu Focusa ST 2.0 TDCi o odmianę z 6-biegową, dwusprzęgłową przekładnią PowerShift, którą będzie można zamówić już na początku 2016 roku.

"Nowy Ford Focus ST cieszy się dużym zainteresowaniem ze strony klientów, którzy doceniają fakt, iż producent udostępnił im do wyboru dwie wersje - benzynową i wysokoprężną," powiedział Roelant de Waard, wiceprezes ds. marketingu, sprzedaży i serwisu, Ford of Europe. "Ponadto, kierowcy mogą teraz wybrać model z silnikiem Diesla i przekładnią PowerShift, która oprócz błyskawicznych zmian przełożeń w trybie automatycznym daje również możliwość ręcznej zmiany przełożeń w trybie manualnym."

Kierowca może też wybrać program Sport poprzez ustawienie drążka przekładni w położeniu S. Komputer sterujący aktywuje wówczas bardziej dynamiczny tryb jazdy, zmieniając bieg na wyższy przy wyższych obrotach silnika i redukując biegi podczas hamowania, aby zapewnić lepszą kontrolę nad zachowaniem samochodu.

Nowy Focus ST Diesel PowerShift to najszybszy Ford z silnikiem wysokoprężnym w historii - przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa 7,7 sekundy, czyli o 0,4 sekundy krócej, niż w wersji z manualną skrzynią biegów. Emisja CO2 wynosi 119 g/km, a średnie zużycie paliwa to 4,6 l/100km.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas