Ford Fiesta - oto nowa generacja
Kolejna odsłona miejskiego modelu Forda oferuje sporo nowości, nie tylko technologicznych.
Nowy Ford Fiesta wygląda z przodu bardzo podobnie do obecnie sprzedawanej wersji. Różnica jest zauważalna, ale można by pomyśleć, że auto przeszło jedynie gruntowny lifting. Rozmiar nadwozia też nie zmienił się drastycznie - jest teraz o 71 mm dłuższe i 12 mm szersze.
Ford Fiesta 2017
Wystarczy jednak spojrzeć na tył Fiesty, aby przekonać się, że mamy do czynienia z nowym modelem, który z tej perspektywy nie przypomina żadnego obecnego modelu Forda. Uwagę zwraca także nowość - szklany, panoramiczny dach (z możliwością otwierania).Spore zaskoczenie czeka nas również we wnętrzu - projektanci deski rozdzielczej postanowili pójść zupełnie nową drogą, czerpiąc inspirację od innych producentów. Gąszcz przycisków na konsoli środkowej został zastąpiony wystającym ekranem systemu SYNC3 (do wyboru trzy rozmiary - 4,2, 6,5 oraz 8 cali). Na szczęście zachowano klasyczny panel klimatyzacji (niestety, pozostała ona jednostrefowa).
Skoro już o wyposażeniu mowa, to Ford przygotował dla Fiesty między innymi zestaw składający się z dwóch kamer, trzech radarów i 12 czujników ultradźwiękowych, które pozwalają na monitorowanie przestrzeni wokół samochodu w promieniu 130 m. Zebrane w ten sposób dane wykorzystywane są przez systemy zapobiegające kolizjom, również z pieszymi.
Niespodzianką nie będzie natomiast informacja, że Ford sporo czasu spędził na pracowaniu zawieszenia nowej Fiesty, która ma prowadzić się jeszcze lepiej od poprzedniczki.Zaskoczenie nie czeka na nas również pod maską - do dyspozycji będzie 3-cylindrowy silnik 1,1 l o mocy 70 i 85 KM oraz litrowa jednostka EcoBoost w odmianach 100, 125 oraz 140 KM. Co ciekawe, zaoferuje ona układ odłączania... jednego cylindra. Alternatywą będzie wersja wysokoprężna - 1.5 TDCi o mocy 85 i 120 KM.
Ciekawostkami w gamie nowej Fiesty będą z pewnością wersje specjalne. ST Line to odmiana oferująca całe mnóstwo sportowych dodatków - nakładki na zderzaki oraz progi, specjalne alufelgi, sportowe zawieszenie oraz fotele i czerwone wstawki we wnętrzu. Wersja Active z kolei upodabnia Fiestę do crossovera - otrzymujemy większy prześwit, plastikowe nakładki ochronne oraz nieco inny wystrój wnętrza. Na szczycie gamy będzie stała odmiana Vignale z ekskluzywnie wykończonym wnętrzem.Kolejna generacja Forda Fiesty zadebiutuje w Europie w połowie przyszłego roku.