Ford EcoSport po lifitngu w Polsce
Jak podaje IBRM Samar, w czerwcu br. Ford wprowadzi do polskiej oferty miejskiego crossovera EcoSport. Premiera zbiegnie się z modernizacją modelu.

Ford EcoSport jest produkowany od ponad dwóch lat, ale dopiero w ubiegłym trafił na niektóre rynki Europy. Na razie model nie zdobył na Starym Kontynencie szczególnej popularności - w ciągu minionych 12 miesięcy znalazł tu niewiele ponad 11 tys. nabywców. Dla porównania, sprzedaż Renault Captur wyniosła w tym czasie 149 tys., Peugeota 2008 - 125 tys., a Opla Mokki - 115 tys.

By zwiększyć atrakcyjność EcoSporta w oczach klientów, Ford planuje modernizację auta. W ramach liftingu z tylnej klapy ma zniknąć koło zapasowe. Właśnie taki EcoSport trafi latem do polskich salonów. Nie będzie miał jednak łatwego zadania: w segmencie crossoverów regularnie debiutują kolejne nowości. Lada chwila czekają nas premiery Fiata 500X i Suzuki Vitary.

Ford EcoSport mierzy 424 cm długości, 176 cm szerokości i 169 cm wysokości przy rozstawie osi równym 252 cm. Pojemność jego bagażnika wynosi od 346 do 705 l.
Do napędu samochodu, zależnie od rynku, służy 1-litrowy, benzynowy silnik turbo R3 o mocy 125 KM, wolnossący motor benzynowy R4 1.5 Ti-VCT (112 KM) lub 1,5-litrowy turbodiesel R4 (90 KM). Wszystkie jednostki współpracują z 5-biegowymi skrzyniami ręcznymi.
msob