Fiat sentiero
Dlaczego pickupy nie są popularne na Starym Kontynencie?
Cóż, my, Europejczycy nie potrzebujemy dużych, ładownych półciężarówek, którymi będziemy wozić cielaki i Bóg wie jeszcze co. Nie mamy Strażnika Teksasu, farm położonych na odludziu, czy wielkich połaci dziczy.
Cenimy sobie za to funkcjonalność w "rodzinnym" znaczeniu, zaś najważniejsze jest to, by dzieci z tyłu mogły podróżować komfortowo, a bagaż był odpowiednio rozmieszczony.
Nic więc dziwnego, że np. Fiat nawet nie przymierzał się do produkowania pickupa. Sytuacja ta może jednak ulec zmianie za sprawą pracy semestralnej adepta designu - Dragosa Prodana, który jest autorem tego osobliwego projektu. Samochód nazywa się sentiero. Mimo wszystko włoskiego giganta jako ostatniego posądzalibyśmy o próby budowy pół ciężarówki.
Sentiero to chyba pierwszy pickup, przy którym poświęcono nieco więcej uwagi designowi. Samochód wygląda ociężale oraz dyskusyjnie, ale w porównaniu z amerykańskimi lub japońskimi potencjalnymi konkurentami i tak jest ładny.
Po maską fiata mógłby pracować diesel V6 o mocy 250KM. Taka jednostka napędowa powinna dobrze sobie radzić z ważącym 2400 kg pojazdem o maksymalnej ładowności 820 kg.
W założeniu sentiero ma być typowo europejskim pickupem. Czy waszym zdaniem ten projekt ma szanse realizacji?