Fiat sentiero

Dlaczego pickupy nie są popularne na Starym Kontynencie?

Cóż, my, Europejczycy nie potrzebujemy dużych, ładownych półciężarówek, którymi będziemy wozić cielaki i Bóg wie jeszcze co. Nie mamy Strażnika Teksasu, farm położonych na odludziu, czy wielkich połaci dziczy.

Cenimy sobie za to funkcjonalność w "rodzinnym" znaczeniu, zaś najważniejsze jest to, by dzieci z tyłu mogły podróżować komfortowo, a bagaż był odpowiednio rozmieszczony.

Nic więc dziwnego, że np. Fiat nawet nie przymierzał się do produkowania pickupa. Sytuacja ta może jednak ulec zmianie za sprawą pracy semestralnej adepta designu - Dragosa Prodana, który jest autorem tego osobliwego projektu. Samochód nazywa się sentiero. Mimo wszystko włoskiego giganta jako ostatniego posądzalibyśmy o próby budowy pół ciężarówki.

Reklama

Sentiero to chyba pierwszy pickup, przy którym poświęcono nieco więcej uwagi designowi. Samochód wygląda ociężale oraz dyskusyjnie, ale w porównaniu z amerykańskimi lub japońskimi potencjalnymi konkurentami i tak jest ładny.

Po maską fiata mógłby pracować diesel V6 o mocy 250KM. Taka jednostka napędowa powinna dobrze sobie radzić z ważącym 2400 kg pojazdem o maksymalnej ładowności 820 kg.

W założeniu sentiero ma być typowo europejskim pickupem. Czy waszym zdaniem ten projekt ma szanse realizacji?

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Fiat | Fiata
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy