Fiat 500 bez dachu

Wiemy już, że nowy miejski fiat, który ma być produkowany w Tychach od 2007 r., będzie stylizacyjnym rozwinięciem prototypowego trepiuno.

Kliknij
KliknijINTERIA.PL

Również w polskiej fabryce powstawać będzie nowy ford ka. Oba pojazdy będą dzielić kluczowe podzespoły. Na podobną współpracę zdecydowały się Peugeot-Citroen i Toyota (miejskie aygo, C1, 107).

Fiat 500 zadebiutuje w 2007 r., dokładnie 50 lat po swoim imienniku, który zmotoryzował powojenną Italię. Także jego stylizacja będzie czytelnym nawiązaniem do bestsellera. Linie są niemal odbiciem prototypowego trepiuno sprzed półtora roku.

INTERIA.PL

Jedną z wersji tego małego fiata, które nieco później wejdzie do produkcji, będzie urokliwy, dwuosobowy kabriolet. Jego sprzedaż - według nieoficjalnych informacji, bowiem oficjalnie decyzja o produkcji jeszcze nie zapadła - ma rozpocząć się w 2008 roku.

Niewielki wymiary nadwozia spowodowały, że konstruktorzy zostali zmuszeni do rezygnacji ze sztywnego dachu składanego elektrycznie. Taki mechanizm byłby zbyt skomplikowany i zajmowałby zbyt dużo miejsca. Dlatego 500 cabrio to prawdziwy kabriolet, a nie samochód typu cabrio-coupe. Trzeba będzie więc uważnie obserwować niebo, by w razie potrzeby zdążyć z ręcznym rozłożeniem płóciennego dachu. W zamian za przednimi fotelami wygospodarowano dość obszerny schowek.

Jako źródło napędu tego kabrioletu wymienia się benzynowe silniki o pojemnościach 1.1 i 1.2 l oraz Diesla 1.3 Multijet. Niewykluczone jednak, że zastosowanie znajdą również zupełnie nowe, doładowane silniki benzynowe o pojemności 1.4 (120 KM) i 1.6 l, które mają ujrzeć światło dzienne w 2009 roku.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas