Ferrari Rossa z Villa d'Este

Jak zwykle pod koniec kwietnia nad jeziorem Como we Włoszech odbył się konkurs elegancji Villa d'Este. Zgłoszonych do niego zostało 50 aut zabytkowych z lat 1920-1970 oraz 13 pojazdów koncepcyjnych.

Fot. AutoRok / kliknij
Fot. AutoRok / kliknijINTERIA.PL

Impreza ta już po raz piąty organizowana była pod patronatem koncernu BMW. Stąd też specjalną atrakcją stały się ekspozycje kabrioletów tej marki oraz zabytkowych modeli Rolls-Royce, którym towarzyszył najnowszy Phantom. Bogatą kolekcję pojazdów koncepcyjnych przedstawił ośrodek Italdesign, obchodzący 35-lecie swojej działalności. Zaskoczeniem był fakt, iż znaczna część tych fascynujących, a zarazem niezwykle drogich pojazdów dotarła do miejscowości Cernobbio na kołach pokonując ok. 300-kilometrową, okrężną trasę z Turynu, gdzie mieści się siedziba Italdesign. Auta te prowadziło 20 dziennikarzy zaproszonych przez Giorgetto i Fabrizio Giugiaro.

INTERIA.PL

O ile w zeszłorocznej edycji konkursu Villa d'Este wielki sukces odniosła Alfa Romeo Brera właśnie z ośrodka Italdesign, tym razem za najładniejszy prototyp uznano Ferrari Rossa Pininfariny. Tytuł Coppa d'Oro Villa d'Este otrzymało Maserati A6G Berlinetta (Frua) z 1955 roku. W klasyfikacji BMW Trophy - tytuł Best of Show przypadł Rolls-Royce Phantom II, a w Trofeo BMW Italia triumfował Delahaye 135 M Cabrio (Figoni&Falaschi) z 1937 roku. (AutoRok)

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas