Europa Środkowa wybiera Chevroleta
W pierwszych dziewięciu miesiącach roku w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego rynek samochodów osobowych i lekkich samochodów dostawczych w Europie Środkowej i Wschodniej wzrósł niemal o 21 procent.
Jednocześnie marki General Motors odnotowały wzrost sprzedaży o ponad 43 procent do całkowitej wartości 362 019 pojazdów, zaś udział GM w rynku wzrósł z 7,46 do 8,83 procent.
"Choć rynki w tym regionie rosną szybko, GM rozwija się szybciej. Obie nasze główne marki - Opel i Chevrolet - wyprzedzają ogólne tempo rozwoju rynku" - powiedział Chris Lacey, Dyrektor Generalny GM ds. Europy Środkowej i Wschodniej. "O ile Rosja pozostaje dla nas rynkiem najchłonniejszym, odnotowujemy również niesamowity wzrost w innych krajach, w tym w Serbii, gdzie przed kilkoma miesiącami podpisaliśmy z Zastavą umowę na montaż Opla Astra Classic. Na obu tych rynkach nasza sprzedaż wzrosła dwukrotnie."
W Rosji General Motors zwiększył w pierwszych dziewięciu miesiącach roku sprzedaż do ponad 178 800, czyli o 88 586 pojazdów (+98,2%). Marki GM mają obecnie 9,34 procent rosyjskiego rynku (w trzech pierwszych kwartałach 2006 roku miały one 6,15 procent). W Serbii, Rumunii i Bułgarii GM osiągnął roczny wzrost odpowiednio o 100, 86 i 33 procent, wszędzie znacznie wyprzedzając rozwój rynku.
Dwie największe marki General Motors - Chevrolet i Opel - osiągnęły rekordową sprzedaż. Chevrolet jest obecnie bez wątpienia marką numer jeden GM w Europie Środkowej i Wschodniej. W trzech pierwszych kwartałach 2007 roku sprzedano niemal 200 000 Chevroletów, zaś sprzedaż Opla uplasowała się na poziomie 160 000 pojazdów. Oznacza to, że w okresie od stycznia do września roczna sprzedaż Chevroleta w tym regionie wzrosła o 50 procent. Opel także wykazał tu silną tendencję wzrostową - 35 procent. Luksusowe marki GM - Cadillac, Saab i Hummer - wyjątkowo dobrze spisały się w Rosji. Amerykańskie marki wykazały niesamowity, wynoszący aż 228 procent wzrost dzięki sprzedaży 1 574 samochodów w porównaniu z 479 w analogicznym okresie roku ubiegłego. Sprzedaż Saaba wzrosła o 147% z 223 samochodów w zeszłym roku do 551 w analogicznym okresie roku bieżącego.