Euro NCAP testuje Citroena C4 i Hondę CR-V
Organizacja Euro NCAP przeprowadziła testy zderzeniowe Citroena C4 Picasso i Hondy CR-V. Oprócz przyznania nowych gwiazdek nagrodzono także technologie stosowane w Fiatach i Mitsubishi.
Francuskie auto lepiej wypada pod kątem ochrony przewożonych dzieci, Honda uzyskała z kolei lepszy wynik w kategorii ochrony dorosłych pasażerów.
Citroen C4 Picasso
- ocena łączna: 5 gwiazdek
- bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 86%
- bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 88%
- bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 68%
- ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 81%
Honda CR-V
- ocena łączna: 5 gwiazdek
- bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 93%
- bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 74%
- bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 68%
- ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 66%
Przy okazji przyznania nowych gwiazdek organizacja Euro NCAP nagrodziła systemy aktywnego bezpieczeństwa montowane w Fiatach i Mitsubishi. W przypadku włoskiej marki chodzi o układ City Brake Control, działający do prędkości 30 km/h. Potrafi on rozpoznać przeszkody przed autem i zapobiec uderzeniu w poprzedzający pojazd lub ograniczyć jego skutki.
Podobne rozwiązanie - Forward Collision Mitigation - oferuje Mitsubishi. FCM do prędkości 180 km/h i korzysta ze specjalnego radaru, który monitoruje przestrzeń przed samochodem (do 200 metrów). Najpierw kierowca jest ostrzegany o możliwości wystąpienia kolizji za pośrednictwem sygnału dźwiękowego oraz informacji wyświetlanej na panelu wskaźników; jednocześnie automatycznie wzrasta ciśnienie w układzie hamulcowym. Jeśli kierowca nie zareaguje, system samodzielnie rozpoczyna hamowanie, aby uniknąć lub zminimalizować skutki kolizji.