Euro NCAP testuje Citroena C4 i Hondę CR-V

Organizacja Euro NCAP przeprowadziła testy zderzeniowe Citroena C4 Picasso i Hondy CR-V. Oprócz przyznania nowych gwiazdek nagrodzono także technologie stosowane w Fiatach i Mitsubishi.

Test zderzeniowy Hondy CR-V
Test zderzeniowy Hondy CR-VEuro NCAP

Francuskie auto lepiej wypada pod kątem ochrony przewożonych dzieci, Honda uzyskała z kolei lepszy wynik w kategorii ochrony dorosłych pasażerów.

Citroen C4 Picasso

  • ocena łączna: 5 gwiazdek
  • bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 86%
  • bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 88%
  • bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 68%
  • ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 81%

Honda CR-V

  • ocena łączna: 5 gwiazdek
  • bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 93%
  • bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 74%
  • bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 68%
  • ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 66%

Nagrody dla Mitsubishi i Fiata

Przy okazji przyznania nowych gwiazdek organizacja Euro NCAP nagrodziła systemy aktywnego bezpieczeństwa montowane w Fiatach i Mitsubishi. W przypadku włoskiej marki chodzi o układ City Brake Control, działający do prędkości 30 km/h. Potrafi on rozpoznać przeszkody przed autem i zapobiec uderzeniu w poprzedzający pojazd lub ograniczyć jego skutki.

Podobne rozwiązanie - Forward Collision Mitigation - oferuje Mitsubishi. FCM do prędkości 180 km/h i korzysta ze specjalnego radaru, który monitoruje przestrzeń przed samochodem (do 200 metrów). Najpierw kierowca jest ostrzegany o możliwości wystąpienia kolizji za pośrednictwem sygnału dźwiękowego oraz informacji wyświetlanej na panelu wskaźników; jednocześnie automatycznie wzrasta ciśnienie w układzie hamulcowym. Jeśli kierowca nie zareaguje, system samodzielnie rozpoczyna hamowanie, aby uniknąć lub zminimalizować skutki kolizji.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas