Elektryczne Porsche GT4 e-Performance. 1000 KM na śnieżnym torze
Porsche na dobre ruszyło z elektryfikacją swoich wyczynowych modeli. Niedawno niemiecki producent zaprezentował materiał wideo z testów wyścigowego Porsche GT4 ePerformance na lodowym torze w Szwecji.
Porsche - marka bezapelacyjnie kojarzona ze sportami motorowymi - od pewnego czasu dąży do elektryfikacji swojej oferty samochodów wyścigowych. Z tego względu niemiecki producent rozpoczął testowanie komponentów znanych z elektrycznego konceptu Mission R w nowym modelu GT4 ePerformance.
Porsche GT4 ePerformance to wyścigowy pojazd z napędem na wszystkie koła, który wykorzystuje podwozie sprawdzonego 718 Cayman GT4 Clubsport. Jak zapewnia producent - model posiada około 6 tys. części zaprojektowanych w całości na nowo.
Przykładem może być nadwozie, które zostało stworzone materiałów kompozytowych z włókien naturalnych, przy czym ich produkcja ma generować mniejsze emisje niż wytwarzanie porównywalnych materiałów syntetycznych. Do celów testowych wykorzystuje się również włókna węglowe pochodzące z recyklingu.
W pełni elektryczny układ napędowy modelu GT4 ePerformance bazuje na silnikach synchronicznych z magnesami trwałymi (PESM) na przedniej i tylnej osi. Poszerzone w porównaniu ze spalinowym wariantem błotniki zapewniają więcej miejsca na szersze 18-calowe opony wyścigowe Michelin.
Opracowane przez Porsche bezpośrednie chłodzenie silników elektrycznych oraz akumulatora olejem przeciwdziała obniżaniu wartości znamionowych powodowanych wzrostem temperatury. Dzięki temu w trybie kwalifikacyjnym, wyścigowa maszyna może osiągnąć maksymalną moc 1088 KM.
Na dowód ponadstandardowych możliwości opisywanej maszyny, Porsche zdecydowało się opublikować materiał wideo z testów, przeprowadzonych na szwedzkim torze. Pokryty śniegiem obiekt okazał się idealnym miejscem by pokazać pełen potencjał drzemiącym w nowej technologii.
Zresztą zobaczcie sami: