Elektryczne hulajnogi znikają z kolejnego miasta. Zakaz już obowiązuje
Niemcy postanowili zająć się elektrycznymi hulajnogami. Zdaniem naszych zachodnich sąsiadów stanowią zagrożenie dla osób postronnych. Wszystko z powodu coraz częstszych przypadków samozapłonu baterii. Zwłaszcza w środkach komunikacji miejskiej.
Elektryczne hulajnogi wielokrotnie już były obiektem krytyki, ale zwykle największy problem dotyczył porzucania ich w losowych miejscach przez użytkowników. Możliwość zakończenia jazdy w niemal dowolnym miejscu powodowała czasami spore utrudnienia dla pieszych. W wielu miejscach zaczęto z tym walczyć, na przykład poprzez ograniczanie obszarów, w których można zakończyć wynajem hulajnogi lub wymagając, aby użytkownik zaparkował je w przeznaczonych do tego miejscach.
Teraz zainteresowano się kolejnym problemem związanymi z tymi urządzeniami. Stowarzyszenie Niemieckich Firm Transportowych (Verband Deutscher Verkehrsunternehmen) opowiedziało się za wprowadzeniem zakazu przewożenie elektrycznych hulajnóg w środkach transportu publicznego. Argumentowano to "niskimi standardami bezpieczeństwa baterii litowo-jonowych instalowanych w hulajnogach oraz związanym z tym podwyższonym ryzykiem pożaru i eksplozji, a także możliwością wydzielania się szkodliwych gazów".
Firmy zrzeszone we wspomnianym stowarzyszeniu zwróciły uwagę, że przypadki takich pożarów w komunikacji miejskiej zdarzały się już w Londynie, Madrycie oraz Barcelonie i w każdej chwili mogą przydarzyć się także na terenie Niemiec. Dlatego też zalecają jak najszybsze wprowadzenie zakazu przewożenia elektrycznych hulajnóg w środkach komunikacji publicznej.
Masz hulajnogę albo rower elektryczny? Na zimę lepiej wyjmij baterię
Ostrzeżenia przed elektrycznymi hulajnogami potraktowano w Niemczech bardzo poważnie. Od 1 marca nie można takich urządzeń przewozić komunikacją publiczną w następujących miastach:
- Kolonia
- Dusseldorf
- Dortmund
- Essen
- Duisburg
Firmy przewozowe działające na terenie innych miast chcą również wprowadzić podobny zakaz. Przykładowo w Monachium i Bochum zacznie on obowiązywać na początku kwietnia. Warto też zauważyć, że niektóre niemieckie ośrodki zakazały elektrycznych hulajnóg w komunikacji miejskiej już wcześniej. Przykładowo Hamburger Hochbahn, czyli firma obsługująca metro oraz dużą część transportu autobusowego w Hamburgu, zakaz taki wprowadziła już latem minionego roku.