Elektryczne autobusy Solarisa w Krakowie

Cztery elektryczne autobusy wyprodukowane przez firmę Solaris w piątek wyjechały na ulice Krakowa. Autobusy wyposażone są w pantografy i mogą uzupełniać baterie na stacji ładowania, w centrum miasta, korzystając z zasilania z trakcji tramwajowej.

Krakowskie MPK SA używa autobusów elektrycznych od 29 kwietnia 2014 r. Jednak do tej pory eksploatowano pojazdy dzierżawione bądź testowane. Te zaprezentowane w piątek, przed ich wyjazdem na trasę, są własnością przewoźnika. Ich łączna wartość to 7,5 mln zł.

"Autobus ma baterie o pojemności 80 kWh. Powinien przejechać bez żadnego problemu do 60 km, bez ładowania"- powiedział Zbigniew Kowalski z firmy Solaris Bus & Coach.

Pojazdy zostały skierowane na linię 154, z Prądnika Białego w okolice Galerii Krakowskiej (przystanek Dworzec Główny Zachód). Będą uzupełniać baterie nie tylko na stacji ładowania (przy ul. Pawiej), lecz także na jednej z zajezdni autobusowych na terenie miasta.

Reklama

Każdy autobus ma długość 8,9 m i może jednorazowo przewieźć do 48 pasażerów. Jest niskopodłogowy, wyposażony w klimatyzację, automat biletowy i nowoczesny system informacji pasażerskiej.

Niebawem krakowskie Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne ma się wzbogacić o kolejne autobusy posiadające tego typu zasilanie. Trwa procedura przetargowa na dostawę 20 nowych autobusów elektrycznych, w tym 17 o długości 12 m i trzech przegubowych (18 m).

PAP
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy