Elektryczne autobusy Solarisa w Krakowie

Cztery elektryczne autobusy wyprodukowane przez firmę Solaris w piątek wyjechały na ulice Krakowa. Autobusy wyposażone są w pantografy i mogą uzupełniać baterie na stacji ładowania, w centrum miasta, korzystając z zasilania z trakcji tramwajowej.

Solaris Urbino Electric
Solaris Urbino ElectricInformacja prasowa (moto)

Krakowskie MPK SA używa autobusów elektrycznych od 29 kwietnia 2014 r. Jednak do tej pory eksploatowano pojazdy dzierżawione bądź testowane. Te zaprezentowane w piątek, przed ich wyjazdem na trasę, są własnością przewoźnika. Ich łączna wartość to 7,5 mln zł.

"Autobus ma baterie o pojemności 80 kWh. Powinien przejechać bez żadnego problemu do 60 km, bez ładowania"- powiedział Zbigniew Kowalski z firmy Solaris Bus & Coach.

Pojazdy zostały skierowane na linię 154, z Prądnika Białego w okolice Galerii Krakowskiej (przystanek Dworzec Główny Zachód). Będą uzupełniać baterie nie tylko na stacji ładowania (przy ul. Pawiej), lecz także na jednej z zajezdni autobusowych na terenie miasta.

Każdy autobus ma długość 8,9 m i może jednorazowo przewieźć do 48 pasażerów. Jest niskopodłogowy, wyposażony w klimatyzację, automat biletowy i nowoczesny system informacji pasażerskiej.

Niebawem krakowskie Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne ma się wzbogacić o kolejne autobusy posiadające tego typu zasilanie. Trwa procedura przetargowa na dostawę 20 nowych autobusów elektrycznych, w tym 17 o długości 12 m i trzech przegubowych (18 m).

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas