Ekstremalne Porsche 911 GT3 RS

Porsche zaprezentowało w Genewie najostrzejszą wersję 911, stworzoną z myślą o ściganiu się na torze.

Porsche 911 GT3 RS
Porsche 911 GT3 RSPorsche

Porsche od wielu już lat oferuje swój kultowy model 911 w najróżniejszych odmianach, dostosowanych do bardzo konkretnych potrzeb swoich klientów. Dla osób, które kupują ten samochód nie tylko z myślą o codziennym użytkowaniu, zaprojektowano wersję GT3 - lżejszą, mocniejszą i skonfigurowaną pod kątem ścigania się nią na torze. Jeśli jednak dla kogoś to za mało, jest jeszcze ostrzejsza odmiana - GT3 RS.

Porsche 911 GT3 RS

Porsche 911 GT3 RSPorsche
Porsche 911 GT3 RSPorsche
Porsche 911 GT3 RSPorsche
Porsche 911 GT3 RSPorsche
Porsche 911 GT3 RSPorsche
Porsche 911 GT3 RSPorsche
Porsche 911 GT3 RSPorsche
Porsche 911 GT3 RS i Cayman GT4Porsche
Porsche 911 GT3 RSPorsche
Porsche 911 GT3 RSPorsche

Powstała ona poprzez zastosowanie aluminiowych paneli nadwozia, dachu ze stopu magnezu oraz maski z włókien węglowych i polimerów. Choć brzmi to imponująco, przekłada się na zaledwie o 10 kg mniejszą masę własną. Ta jednak wcale nie jest duża i wynosi 1420 kg.

Porsche 911 GT3 RSPorsche

Nowe GT3 RS napędzane jest 4-litrowym, wolnossącym bokserem rozwijającym aż 500 KM. Nie dziwi zatem przyspieszenie do 100 km/h w 3,3 s, a do 200 km/h w 10,9 s. Prędkość maksymalna wynosi 320 km/h.

Tak jak w zwykłym GT3, moc przenoszona jest na tylne koła ze pośrednictwem dwusprzęgłowej przekładni PDK. Posiada ona funkcję wysprzęglania (poprzez pociągnięcie dwóch łopatek), którą zastosowano z myślą o motosporcie, podobnie jak tryb "Pit Stop", ograniczający prędkość podczas zjeżdżania do pit stupu.

Porsche 911 GT3 RSPorsche

Aby poprawić prowadzenie podczas ostrej jazdy, auto wyposażono w skrętną tylną oś oraz aktywny dyferencjał z blokadą. W oczy rzucają się też nowy przedni spojler, wloty powietrza na nadkolach (poprawiające docisk) oraz wielkie tylne "skrzydło".

O zaprojektowaniu do jazdy po torze przypomina też wnętrze, w którym znalazły się karbonowe kubełki bazujące na tych z 918 Spyder, za którymi umieszczono klatkę bezpieczeństwa. Auto jest też przystosowane do zamontowania wyłącznika akumulatora, gaśnicy oraz sześciopunktowych pasów dla kierowcy.

Porsche 911 GT3 RSPorsche

Nowe Porsche 991 GT3 RS pojawi się w salonach już za kilka miesięcy. Cena w Niemczech będzie wynosiła 181 690 euro.

/Informacja prasowa (moto)
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas