Ekstremalne Porsche 911 GT3 RS
Porsche zaprezentowało w Genewie najostrzejszą wersję 911, stworzoną z myślą o ściganiu się na torze.
Porsche od wielu już lat oferuje swój kultowy model 911 w najróżniejszych odmianach, dostosowanych do bardzo konkretnych potrzeb swoich klientów. Dla osób, które kupują ten samochód nie tylko z myślą o codziennym użytkowaniu, zaprojektowano wersję GT3 - lżejszą, mocniejszą i skonfigurowaną pod kątem ścigania się nią na torze. Jeśli jednak dla kogoś to za mało, jest jeszcze ostrzejsza odmiana - GT3 RS.
Porsche 911 GT3 RS
Powstała ona poprzez zastosowanie aluminiowych paneli nadwozia, dachu ze stopu magnezu oraz maski z włókien węglowych i polimerów. Choć brzmi to imponująco, przekłada się na zaledwie o 10 kg mniejszą masę własną. Ta jednak wcale nie jest duża i wynosi 1420 kg.
Nowe GT3 RS napędzane jest 4-litrowym, wolnossącym bokserem rozwijającym aż 500 KM. Nie dziwi zatem przyspieszenie do 100 km/h w 3,3 s, a do 200 km/h w 10,9 s. Prędkość maksymalna wynosi 320 km/h.
Tak jak w zwykłym GT3, moc przenoszona jest na tylne koła ze pośrednictwem dwusprzęgłowej przekładni PDK. Posiada ona funkcję wysprzęglania (poprzez pociągnięcie dwóch łopatek), którą zastosowano z myślą o motosporcie, podobnie jak tryb "Pit Stop", ograniczający prędkość podczas zjeżdżania do pit stupu.
Aby poprawić prowadzenie podczas ostrej jazdy, auto wyposażono w skrętną tylną oś oraz aktywny dyferencjał z blokadą. W oczy rzucają się też nowy przedni spojler, wloty powietrza na nadkolach (poprawiające docisk) oraz wielkie tylne "skrzydło".
O zaprojektowaniu do jazdy po torze przypomina też wnętrze, w którym znalazły się karbonowe kubełki bazujące na tych z 918 Spyder, za którymi umieszczono klatkę bezpieczeństwa. Auto jest też przystosowane do zamontowania wyłącznika akumulatora, gaśnicy oraz sześciopunktowych pasów dla kierowcy.
Nowe Porsche 991 GT3 RS pojawi się w salonach już za kilka miesięcy. Cena w Niemczech będzie wynosiła 181 690 euro.