Dwa miliony octavii!

Pierwszy model Skody noszący nazwę octavia zjechał z taśmy produkcyjnej zakładów w Mlada Bolesław w 1959 roku.

article cover
INTERIA.PL

Samochód miał benzynowy silnik o pojemności 1089 cm3, który przy 4200 obr./min. rozwijał zawrotną jak na owe czasy moc 40 KM. Ważące niemal 1300 kg auto rozpędzało się do astronomicznych 110 km/h. Po licznych modernizacjach produkcję auta wstrzymano w końcu w 1971 roku, jego następcą stała się kultowa już skoda 1000MB, przez złośliwych określana mianem "tysiąca małych braków".

INTERIA.PL

Czesi przypomnieli sobie o octavii dopiero w 1996 roku, już po przejęciu firmy przez Volkswagena. Samochód jako pierwszy powstał w biurach konstrukcyjnych niemieckiej marki, do jego budowy wykorzystano płytę podwoziową golfa. Dzięki dobremu stosunkowi ceny do jakości, eleganckiej stylistyce i pokaźnemu przedziałowi bagażowemu auto szybko podbiło serca Europejczyków. To właśnie sukcesowi octavii Skoda zawdzięcza swoją dzisiejszą pozycję na rynku.

INTERIA.PL

W 2004 roku pojawiła się kolejna generacja modelu. Samochód gruntownie przeprojektowano, wykorzystano nową płytę podwoziową golfa V generacji.

Wczoraj, po dwunastu latach od wskrzeszenia nazwy octavia, bramę czeskiej fabryki Skody w Vrchlabi opuścił dwumilionowy egzemplarz tego modelu. Jubileuszowe auto to srebrna octavia scout z dwulitrowym silnikiem TDI, Czesi nie podali, na jaki rynek trafi dwumilionowy samochód.

Octavia w wersji scout produkowana jest od 2006 roku. W stosunku do wersji 4x4 ma podniesione zawieszenie oraz masywniejsze, odporne na zarysowania zderzaki i osłony progów. W układzie przeniesienia napędu pracuje sprzęgło typu haldex. Cena takiego auta na rynku polskim rozpoczyna się od 111 tys. zł.

Oceń swoje auto. Wystarczy wybrać markę... Kliknij TUTAJ.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas