Duży sukces Polaków!

Michał Sołowow i pilot Maciej Baran zdobyli w niedzielę tytuły rajdowych wicemistrzów Europy zajmując trzecie miejsce w Rajdzie Antibes we Francji.

Kliknij
KliknijInformacja prasowa (moto)

Polska załoga wygrała imprezę w gronie kierowców zgłoszonych do mistrzostw Europy.

Tytuł mistrzowski wywalczył Włoch Luca Rossetti, wyprzedzając Sołowowa zaledwie o dwa punkty. Jest to największy polski sukces w ME od wicemistrzostwa Janusza Kuliga w 2002 roku. Michał Sołowow jest szóstym polskim kierowcą, którzy finiszowali w czołowej dwójce mistrzostw Europy. Poprzednio byli to Sobiesław Zasada, Andrzej Jaroszewicz, Marian Bublewicz, Krzysztof Hołowczyc i Janusz Kulig.

Informacja prasowa (moto)

W Rajdzie Antibes triumfował Francuz Nicolas Vouilloz, który był najszybszy na 13 z 18 odcinków specjalnych. Drugie miejsce zajął inny Francuz Stephane Sarrazin (obaj Peugeot 207 S2000) ze stratą 25,5 sekundy. Trzeci w klasyfikacji Sołowow stracił do zwycięzcy 4.21,4.

Najgroźniejszy rywal polskiej załogi Volkan Isik z Turcji, jadący samochodem Fiat Punto Abath S2000, zajął w rajdzie czwarte miejsce. Do mety nie dotarli, po awariach, zwycięzca rywalizacji ME Luca Rossetti i mistrz Polski Francuz Bryan Bouffier.

Informacja prasowa (moto)

- Naprawdę w tym roku w Mistrzostwach Europy był bardzo wysoki poziom. Startowaliśmy w wielu naprawdę wiele doskonałych rajdach, jeżeli chodzi o konkurencję i poziom trudności tras. Tempo na niektórych rajdach było niesamowite. Na tym rajdzie, jak i na kilku innych padły rekordy odcinków specjalnych. My w stosunku do naszych czasów z ubiegłego roku, jechaliśmy sekundę, dwie szybciej. Na odcinkach Antibes, które w ubiegłym roku wygrywał Renato Travaglia, pojechaliśmy o ponad sekundę lepiej. Ten sezon pokazał, że dominacja samochodów S2000 nad grupą N, jest bezdyskusyjna, szczególnie na trasach asfaltowych. Choć są od tego wyjątki, bo przecież Włosi Paulo Andreucci w Mitsubishi Lancerze, czy Pierro Longhi w Subaru potrafili być szybsi na asfaltach. Na szutrach było podobnie, choć też z wyjątkami, jak popatrzymy na wyniki Rajdu Polski. Ale wyraźnie widać, że auta S2000 to przyszłość. Rywalizacja była naprawdę super, nawet w takich zawodach jak Ypres, czy Turcja, których nie ukończyliśmy. Na razie nie mam planów na przyszły sezon. W ogóle się nad tym nie zastanawiałem. Ostatnio myślałem tylko o tym, żeby dobrze pojechać Antibes. Cieszę się, że nam się udało. To naprawdę super wynik - powiedział Michał Sołowow.

Informacja prasowa (moto)

- Najfajniejsze są takie momenty jak dziś. Jesteśmy na mecie, pojechaliśmy naprawdę dobrze, zdobyliśmy tytuł Wicemistrzów Europy. Dzięki temu ten rajd będę długo wspominał. W tym roku nie brakowało również gorszych chwil. Nie ukończyliśmy rajdów Turcji, Mille Miglia i Ypres, na których oddaliśmy punkty rywalom. Ale to nie było z naszej winy, bo wyeliminowały nas awarie techniczne. To się zdarza w rajdach. Druga połowa sezonu była znacznie lepsza.

Wyniki 43. Rallye d'Antibes

2. Stephane Sarrazin (Francja/Peugeot 207 S2000) strata 25,5

3. Michał Sołowow (Polska/Peugeot 207 S2000) 4.21,1

4. Volkan Isik (Turcja/Fiat Punto Abath S2000) 6.51,2

5. Dominique Bruyneel (Belgia/Subaru Impreza WRX) 16.50,7

6. Corrado Fontana (Włochy/Peugeot 207 S2000) 17.36,1

Końcowa klasyfikacja ME kierowców:

2. Michał Sołowow (Polska) 65

3. Volkan Isik (Turcja) 53

4. Corrado Fontana (Włochy) 34

5. Krum Donczew (Bułgaria) 31

6. Luva Betti 29

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas