Duży problem właścicieli diesli? Spełnia się czarny sen o strefach czystego transportu

W Krakowie trwają konsultacje społeczne w sprawie utworzenia strefy czystego transportu
W Krakowie trwają konsultacje społeczne w sprawie utworzenia strefy czystego transportuJan Graczynski/East NewsEast News
  • W Krakowie trwają konsultacje społeczne w sprawie utworzenia strefy czystego transportu
  • Spotkania z mieszkańcami odbywają się online
  • Na zaproponowanych rozwiązaniach najbardziej ucierpią właściciele diesli

Strefa czystego transportu w Krakowie. Które ulice obejmie?

Planowany obszar strefy czystego transportu w Krakowie
Planowany obszar strefy czystego transportu w KrakowieInformacja prasowa (moto)

Zobacz również:

    "W chwili oddania do ruchu pełnej ekspresowej obwodnicy całego Krakowa, zgodnie z wojewódzkim Planem Ochrony Powietrza, SCT powinna zostać powiększona na cały obszar znajdujący się we wnętrzu obwodnicy" - czytamy na stronach krakowskiego ZDM.

    Jakie auta wjadą do strefy czystego transportu w Krakowie? Diesle na cenzurowanym

    Harmonogram zaostrzania kryteriów wjazdu do strefy czystego transportu w Krakowie
    Harmonogram zaostrzania kryteriów wjazdu do strefy czystego transportu w KrakowieInformacja prasowa (moto)

    Zobacz również:

      1. Obowiązywać ma najprawdopodobniej od 1 stycznia 2023 do 1 stycznia 2024 roku. W tym czasie do strefy wjechać będą mogły samochody benzynowe i wysokoprężne spełniające normę emisji  EURO 3 (roczniki od 2001 do 2005)  
      2. 1 stycznia 2024 roku zaostrzone mają zostać przepisy dotyczące diesli. Od tego czasu do strefy wjeżdżać będą mogły auta wysokoprężne spełniające minimum normę emisji spalin EURO 4 (roczniki 2006-2010) oraz auta benzynowe z normą EURO 3.
      3. Kolejne zaostrzenie kryteriów wjazdu planowane jest na 1 lipca 2025 roku. Strefa pozostanie otwarta dla benzynowych aut z normą EURO 3, ale auta z silnikami wysokoprężnymi spełniać będą musiały normę EURO 5 (roczniki 2011-2013)  
      4. 1 stycznia 2027 roku nastąpić ma kolejne zaostrzenie przepisów. Do strefy wjechać będą mogły już tylko benzynowe auta spełniające normę emisji EURO 4 (roczniki 2006-2010) oraz samochody z silnikami wysokoprężnymi o normie emisji spalin EURO 6 (roczniki 2014-31.08.2018).  
      5. 1 lipca 2028 roku wjazd do strefy zamknięty zostanie dla aut benzynowych o normie emisji spalin poniżej EURO 5 (roczniki 2011-2014)   
      6. Ostatni etap zaplanowany został na 1 stycznia 2030 roku. Od tego czasu wjazd do strefy będą miały wyłącznie auta benzynowe z normą emisji co najmniej EURO 5 (roczniki 2011-2014) oraz samochody wysokoprężne spełniające normę emisji EURO 6 d (roczniki od 1.09.2018).

      Marchewka dla kierowców. Sprzedasz auto dostaniesz 2 500 zł na rower

      • bezpłatny bilet KMK na strefy 1-3 na 24 miesiące,
      • dopłatę do roweru elektrycznego lub roweru cargo w wysokości 2500 zł,
      • bezpłatny abonament na wynajem długoterminowy roweru elektrycznego na okres 24 miesięcy

      Kraków przeciera szlaki. Spadną ceny używanych diesli?

      Zobacz również:

        Moto flesz. Odcinek 29INTERIA.PL