Będzie jedna naklejka na wszystkie strefy czystego transportu?

Tak mają wyglądać naklejki na szybę zezwalające na wjazd do stref czystego transportu.
Tak mają wyglądać naklejki na szybę zezwalające na wjazd do stref czystego transportu. Arkadiusz ZiolekEast News

Sto stref czystego transportu = sto nalepek. Resort klimatu nie zauważył problemu

  • Unia Metropolii Polskich,
  • Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia,
  • Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych
  • Polski Alarm Smogowy.
Wzór nalepek opracowany przez Unię Metropolii Polskich, Górnośląsko-Zagłębiowską Metropolię, Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych i Polski Alarm Smogowy
Wzór nalepek opracowany przez Unię Metropolii Polskich, Górnośląsko-Zagłębiowską Metropolię, Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych i Polski Alarm SmogowyInformacja prasowa (moto)
Wzór nalepki opracowany przez Ministerstwo Klimatu i Środowiska
Wzór nalepki opracowany przez Ministerstwo Klimatu i ŚrodowiskaInformacja prasowa (moto)
"W oparciu o oznakowania przyjęte w Unii Europejskiej proponujemy zastosowanie dla silników benzynowych i innych napędów niewykorzystujących oleju napędowego nalepki okrągłej, a dla silników Diesla - nalepki kwadratowej. Naszym zdaniem celowe jest również zastosowanie dodatkowej nalepki sześciokątnej w kolorze ciemnej zieleni pozwalającej identyfikować pojazdy dopuszczone decyzją Rady Miasta (np. dla mieszkańców z obszaru strefy). Nalepka ta powinna zawierać poza innymi wymaganymi elementami również datę ważności związaną z zakończeniem możliwości wjazdu do strefy" - tłumaczy Maciej Mazur, Dyrektor Zarządzający PSPA.

Wzór nalepek do stref czystego transportu. System zamiast prowizorki

Taki system pozwala na łatwą identyfikację rodzaju zasilania i normy emisji spalin
Taki system pozwala na łatwą identyfikację rodzaju zasilania i normy emisji spalinInformacja prasowa (moto)
"Ubiegłoroczna nowelizacja ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych wprowadziła zmiany, które znacznie ułatwiają samorządom tworzenie stref czystego transportu. To daje nadzieję, że już wkrótce Polska przestanie być pod względem obszarów niskoemisyjnych białą plamą w Unii Europejskiej. Sposób oznakowania pojazdów uprawnionych do wjazdu w obręb stref czystego transportu będzie odgrywał istotną rolę w funkcjonowaniu takich obszarów, w szczególności z uwagi na setki tysięcy pojazdów, które takimi nalepkami zostaną oznaczone. Dlatego niezwykle istotne jest dogłębne przeanalizowanie i optymalizacja projektu rozporządzenia. Uwagi, które przesłaliśmy do Ministerstwa Klimatu i Środowiska, stanowią wspólny głos środowisk samorządowych, organizacji proekologicznych oraz branży e-mobility" - podsumowuje Maciej Mazur, Dyrektor Zarządzający PSPA.
Moto flesz. Odcinek 25INTERIA.PL