DS3 po liftingu. Tylko nie mów do mnie CROSSBACK

DS 3 - najmniejszy pojazd z oferty francuskiego producenta - przeszedł właśnie lifting. Zmieniła się nie tylko stylistyka.

DS 3
DS 3materiały prasowe

Nowy DS 3 - znany wcześniej jako DS 3 CROSSBACK - przeszedł właśnie kurację odmładzającą. Zmieniła się nie tylko nazwa i kilka detali stylistycznych. Modernizacji uległ także elektryczny układ napędowy w DS 3 E-Tense.

DS 3 po liftingu - słyszałeś o DS WINGS?

Wystarczy rzut oka, aby wiedzieć, że mamy do czynienia z marką DS. Zastosowano jednak kilka zabiegów, dzięki którym DS 3 po liftingu odmłodniał czy wręcz wydoroślał. Nowe są m.in szerszy grill i tzw. "DS WINGS", przechodzące łagodnie w linię reflektorów.

DS 3

DS 3materiały prasowe
DS 3materiały prasowe
DS 3materiały prasowe
DS 3materiały prasowe
DS 3materiały prasowe
DS 3materiały prasowe
DS 3materiały prasowe
DS 3materiały prasowe
DS 3materiały prasowe
DS 3materiały prasowe
DS 3materiały prasowe

Zwężone reflektory LED zestawiono z pionowo ułożonymi światłami do jazdy dziennej - kolejnym wyznacznikiem marki DS. Ponadto przód auta dopracowano pod kątem aerodynamiki i wydajniejszego chłodzenia jednostki napędowej.

Patrząc na bok nowego DS 3 zauważymy chowane klamki drzwi (poprzednik miał standardowe), niewielki spojler przedłużający linię dachu oraz rzucające się w oczy 17-calowe (opcjonalnie 18 cali) felgi o nowych wzorach. Z tyłu pojazdu dominuje czarna listwa z nazwą marki. Napis wykonano z pojedynczych, wytłaczanych, metalowych liter.

Nowy DS 3 dostępny jest w siedmiu kolorach nadwozia. Klienci mogą też zamówić auto w wersji z czarnym lub szarym dachem, który optycznie obniża sylwetkę samochodu.

DS 3materiały prasowe

Swoistą "wisienką na torcie" jest opracowywany (jak twierdzi producent) od kilku lat 3-warstowy lakier Red Diva. Dzięki specjalnej technologii łączącej 3 różne warstwy lakieru, zmienia on delikatnie swoją barwę i stopień połysku w zależności od tego, pod jakim kątem na niego patrzymy.

DS 3 - co nowego w kabinie?

We wnętrzu DS 3 po liftingu znajdziemy takie materiały, jak skóra Nappa czy Alcantara. W oczy rzuca się nowa kierownica, z poziomu której możemy sterować systemami wspomagania jazdy oraz systemem inforozrywki. W wersjach z automatyczną przekładnią przy kierownicy znalazły się także łopatki do zmiany biegów.

DS 3materiały prasowe

W centralnym punkcie konsoli środkowej znajdziemy nowy ekran o przekątnej 10,3-cala. Z kolei fotele DS 3 mogą być wyposażone w podgrzewanie, elektryczną regulację oraz masaż odcinka lędźwiowego kręgosłupa. Producent podkreśla, że fotele wykonane są z wyjątkowo grubej pianki, co ma zapewnić komfort w długiej podróży.

DS 3 po liftingu - pięć wersji wyposażenia

Kupując odmłodzonego DS 3 możemy wybierać spośród pięciu poziomów wyposażenia. W wersji podstawowej Bastille mamy fotele pokryte tkaniną, a deska rozdzielcza i boczki drzwi zostały wykończone "motywem rybiej łuski". W opcji możemy wybrać także pokrycie foteli czarną skórą.

Odmiany PERFORMANCE LINE występują w dwóch wersjach. Już w podstawowej fotele, boczki drzwi i deska rozdzielcza obite są alcantarą. Opcjonalnie fotele mogą być wykończone także czarną, licowaną skórą. Wersja PERFORMANCE LINE+ obejmuje dodatkowo podłokietnik między fotelami, dedykowane dywaniki oraz oświetlenie w osłonach przeciwsłonecznych i przestrzeni na nogi z przodu.

W wyposażeniu RIVOLI dostajemy skórzaną tapicerkę w kolorze czarnym i czarne wnętrze. Możemy także wybrać szarą tapicerkę, łączącą licowaną skórę Nappa i tkaninę. Czarna skóra Nappa jest standardowym elementem najwyższej wersji wyposażenia - OPERA, której do tej pory nie było w tym modelu.

DS 3 - nowości pod maską

Nowością w DS 3 po liftingu jest elektryczny układ napędowy zastosowany w odmianie E-Tense. Zamontowano tutaj zoptymalizowany pod kątem wymiarów, gęstości i kształtu akumulator trakcyjny umieszczony pod podłogą kabiny.

Za napęd służy elektryczny silnik o mocy 156 KM, generujący 260 Nm, który zestawiono z 400-voltową instalacją. Przed liftingiem jednostka napędowa generowała 136 KM. Akumulator ma nadal pojemność 50,8 kWh netto, a dzięki zastosowaniu chłodzenia z wykorzystaniem pompy ciepła zwiększyła się jego trwałość i prędkość ładowania.

DS 3materiały prasowe

Pokładowa ładowarka DS 3 E-Tense, tak jak w poprzedniku, przyjmuje do 100 kW prądu stałego lub do 11 kW prądu zmiennego. Ładowanie od 0 do 80 proc. trwa odpowiednio 25 minut lub 5 godzin. Producent deklaruje, że średnie zużycie energii DS 3 E-Tense wynosi według normy WLTP 12,6 kWh/100 km. Przekłada się to na zasięg w trybie mieszanym wynoszący do 402 km. W poprzedniku deklarowany zasięg wynosił 320 km, przy takiej samej pojemności baterii.

Warto dodać, że względem spalinowego odpowiednika, DS 3 E-Tense ma obniżone o 10 mm zawieszenie, co wpływa na lepszą aerodynamikę pojazdu.

Kupując DS 3 możemy wybrać także jeden z dwóch silników benzynowych - PureTech 100 ze skrzynią manualną lub PureTech 130 z przekładnią automatyczną. W ofercie znalazł się też silnik wysokoprężny BlueHDi 130, zestawiony z 8-stopniowym automatem.

DS 3 po liftingu - systemy wspomagania kierowcy

DS 3 po liftingu oferuje kierowcy personalizowany wyświetlacz cyfrowych zegarów oraz możliwość personalizowania informacji wyświetlanych na centralnym ekranie. Łączność z telefonem odbywa się teraz bezprzewodowo.

W parkowaniu kierowcę wesprze system kamer 360 stopni, natomiast w trasie kierujący doceni aktywne utrzymanie na pasie ruchu, rozpoznawanie znaków czy automatyczne hamowanie awaryjne. Ponadto system wspomagania awaryjnego hamowania (działa w zakresie prędkości 5-140 km/h) rozpoznaje nie tylko pojazdy, ale też rowerzystów i pieszych.

Dostępne jako opcja reflektory MATRIX LED VISION "wycinają" samochód jadący z przeciwka, dzięki czemu unikamy oślepienia innych kierowców, przy zachowaniu maksymalnej widoczności. Z kolei o relaks w długiej podróży zadbać może nagłośnienie marki Focal.

Na ten moment nie opublikowano jeszcze cennika nowego DS 3.

***

Moto Flesz - odc. 57. Przejścia sugerowane i moto nowościINTERIA.PL
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas