Druga młodość Pagody

Bułgarski tuner Overdrive zaprezentował program odnowy biologicznej dla Mercedesa 280 SL z 1969 roku.

Mercedes 280 SL W113 by Overdrive
Mercedes 280 SL W113 by Overdriveoverdrive.bg

Porównanie to trywialne, ale w tym przypadku trudno o lepsze - Pagoda jest jak wino. Zwłaszcza ta odrestaurowana przez specjalistów z firmy Overdrive. Polakierowana ciemnoczerwonym lakierem karoseria skrywa wyłożone jasną skórą wnętrze. Zamiast tradycyjnych dla Mercedesów sprzed lat, wzdłużnych przeszyć, tapicerka foteli zyskała kwadratowy deseń, a drewno na desce rozdzielczej zostało poddane kilkuetapowej obróbce i wypolerowane. Klasyczne radio zastąpił model odtwarzający płyty CD oraz pliki MP3.

Mercedes 280 SL W113 by Overdrive

Druga młodość Pagody (czytaj więcej)

Mercedes 280 SL by Overdriveoverdrive.bg
Mercedes 280 SL by Overdriveoverdrive.bg
Mercedes 280 SL by Overdriveoverdrive.bg
Mercedes 280 SL by Overdriveoverdrive.bg
Mercedes 280 SL by Overdriveoverdrive.bg
Mercedes 280 SL by Overdriveoverdrive.bg
Mercedes 280 SL by Overdriveoverdrive.bg
Mercedes 280 SL by Overdriveoverdrive.bg
Mercedes 280 SL by Overdriveoverdrive.bg
Mercedes 280 SL by Overdriveoverdrive.bg
Mercedes 280 SL by Overdriveoverdrive.bg
Mercedes 280 SL by Overdriveoverdrive.bg

Dodatkowo, w samochodzie przeprowadzono gruntowny przegląd układu napędowego i zawieszenia.

Historia Mercedesa W113 - elegancja i... młodość

Zasiadając do projektowania sylwetki następcy modeli 190 SL (W 121) i 300 SL (W 198), Paul Bracq wiedział, że ich legendy nie da się skopiować. Ale zawsze można stworzyć własną. Tak narodziła się druga generacja Mercedesa SL (W 113) - w ujmujący sposób łączący ponadczasową elegancję ze sportową nutą.

Smukłe, pozbawione ornamentów linie roadstera kryły nadwozie o bezpiecznej konstrukcji. Po raz pierwszy w sportowym aucie zastosowano kontrolowane strefy zgniotu. Nabywcy mieli do wyboru trzy wersje nadwoziowe: ze składanym dachem, ze zdejmowanym hardtopem oraz odmianę wyposażoną zarówno w miękki dach składany, jak i twardy hardtop.

Mercedes 280 SL W113 (1967-1971)

Druga młodość Pagody (czytaj więcej)

Mercedes 280 SL W113Mercedes
Mercedes 280 SL W113Mercedes
Mercedes 280 SL W113Mercedes
Mercedes 280 SL W113Mercedes
Mercedes 280 SL W113Mercedes
Mercedes 280 SL W113Mercedes
Mercedes 280 SL W113Mercedes
Mercedes 280 SL W113Mercedes
Mercedes 280 SL W113Mercedes
Mercedes 280 SL W113Mercedes
Mercedes 280 SL W113Mercedes
Mercedes 280 SL W113Mercedes
Mercedes 280 SL W113Mercedes
Mercedes 280 SL W113Mercedes
Mercedes 280 SL W113Mercedes
Mercedes 280 SL W113Mercedes
Mercedes 280 SL W113Mercedes
Mercedes 280 SL W113Mercedes
Mercedes 280 SL W113Mercedes
Mercedes 280 SL W113Mercedes
Mercedes 280 SL W113Mercedes
Mercedes 280 SL W113Mercedes
Mercedes 280 SL W113Mercedes

Techniczną bazę dla roadstera stanowiła limuzyna 220 SE (W111), znana jako "Skrzydlak". Od niej pochodziła skrócona płyta podłogowa, elementy zawieszenia oraz 6-cylindrowy silnik rzędowy o pojemności 2,3 litra i mocy 150 KM (M 127). Tyle wystarczyło, by lekki roadster rozpędził się do prędkości maksymalnej 200 km/h. Później zastąpiły go mocniejsze odmiany 250 SL oraz 280 SL. Opcjonalnie model dostępny był z niespotykaną wówczas w autach sportowych automatyczną skrzynią biegów.

Łącznie, w latach 1963-1971 wyprodukowano 48 912 egzemplarzy Pagody. Dziś to jeden z najbardziej cenionych samochodów klasycznych na rynku.

msob

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas