Droga S17 będzie dłuższa o 17 km. Budowa pochłonie 810 mln zł

Konsorcjum firm Aldesa Construcciones Polska (lider) oraz Aldesa Construcciones złożyło najkorzystniejszą ofertę na wybudowanie kolejnego odcinka drogi S17. Wybudowanie niespełna 17-kilometrowego odcinka ma kosztować około 810 mln zł.

W przetargu na na zaprojektowanie i budowę odcinka drogi ekspresowej S17 Piaski - Łopiennik wpłynęło 11 ofert. W maju 2024 r. GDDKiA jako najkorzystniejszą wskazała ofertę złożoną przez firmę Intercor, opiewającą na kwotę 695,5 mln zł. 

Budowa drogi S17 Piaski - Łopiennik będzie o 115 mln droższa

Od tej decyzji odwołali się inni uczestnicy postępowania. Krajowa Izba Odwoławcza uwzględniła odwołania i zobowiązała GDDKiA do ponownej oceny i badania ofert. Teraz jako najkorzystniejsza została wybrana oferta konsorcjum Aldesa Construcciones Polska (lider) oraz Aldesa Construcciones, droższa o niespełna 115 mln zł.

Reklama

Pozostali oferenci, dokładnie tak jak po pierwszym wyborze, mają 10 dni na złożenie ewentualnych odwołań. Jeśli ich nie będzie, dokumentacja przetargowa trafi do standardowej kontroli Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych. Po jej zakończeniu i przedstawieniu gwarancji należytego wykonania umowy nastąpi podpisanie kontraktu.

W ramach przetargu powstanie dwujezdniowa droga ekspresowa, drogi do obsługi ruchu lokalnego, obiekty inżynieryjne, odwodnienie i oświetlenie drogi w obrębie węzłów. Zamontowane zostaną ekrany akustyczne, a także zbudowane przejścia dla zwierząt. Wykonany zostanie też system zarządzania ruchem.   

Droga S17 Piaski - Łopiennik. Niemal 17 km nowym śladem

Odcinek Piaski - Łopiennik, o długości 16,6 km, przebiegać będzie nowym śladem, wzdłuż obecnej drogi krajowej nr 17. Rozpocznie się na węźle Piaski Wschód, który zostanie przebudowany (droga S17 będzie się tutaj łączyć z trasą S12 Piaski - Dorohusk). Inwestycja obejmuje m.in. budowę trzech węzłów drogowych: Piaski Południe, Fajsławice oraz Łopiennik.   

Nowy fragment jest częścią budowanej drogi S17, która połączy Piaski (a także Lublin) z polsko-ukraińskim przejściem granicznym w Hrebennem. Trasa będzie miała około 125 km długości i jest realizowana w formule Projektuj i buduj. 

Jak przebiega budowa drogi S17?

Obecnie na etapie realizacji są trzy odcinki S17 od Zamościa w kierunku Hrebennego. Dla odcinków Zamość Wschód - Zamość Południe, Zamość Południe - Tomaszów Lubelski oraz Tomaszów Lubelski - Hrebenne (w sumie niespełna 50 km), wykonawcy złożyli w ubiegłym roku wnioski do Wojewody Lubelskiego o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID). Procedura jest w toku. Po wydaniu decyzji będą mogły rozpocząć się prace budowlane, co zaplanowane jest jeszcze w tym roku. 

W przetargu są odcinki Krasnystaw - Izbica oraz Izbica - Zamość Sitaniec. Dla pierwszego z nich trwa ponowna ocena złożonych ofert, natomiast dla drugiego wybrano wykonawcę, konsorcjum GAP Inşaat (lider), Fabe Polska oraz SP Sine Midas Stroy. Obecnie Prezes Urzędu Zamówień Publicznych prowadzi obligatoryjną kontrolę przetargu. 

Dwa odcinki są na etapie prac przygotowawczych. Łopiennik - Krasnystaw o długości 9 km, dla którego uzyskano decyzję środowiskową, oraz ok. 12-kilometrowy Zamość Sitaniec - Zamość Wschód, dla którego procedura ta jest w toku. Przetargi na realizację planowane są na przyszły rok. 

GDDKiA/Interia.pl
Dowiedz się więcej na temat: droga s17 | budowa dróg
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy