Droga ekspresowa S7 dłuższa o 17 kilometrów

W środę wieczorem kierowcy mogli pierwszy raz pojechać nowo wybudowanym 17 km odcinkiem drogi ekspresowej S7 Warszawa-Kraków w Świętokrzyskiem, między Skarżyskiem-Kamienną a Występą.

Dwujezdniowa trasa powstała przy współudziale Unii Europejskiej.

Rzecznik kieleckiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Małgorzata Pawelec poinformowała, że na nową trasę będzie można wjechać z węzła drogowo-kolejowego w Skarżysku, na nowych węzłach w Suchedniowie i Zaleziance oraz z węzła Barcza.

Jednojezdniowa droga krajowa nr 7 na odcinku od Suchedniowa do Występy stanie się drogą lokalną, skomunikowaną z trasą ekspresową przez węzły drogowe. Ruch lokalny będą obsługiwać drogi dojazdowe.

Dzięki nowej inwestycji kierowcy zyskali bezpieczne i szybkie połączenie między Kielcami a odległym o ok. 40 km Skarżyskiem. Oficjalne otwarcie odcinka trasy zaplanowano na czwartek.

Nowa trasa połączyła istniejący węzeł drogowo-kolejowy w Skarżysku z wybudowanym w 2009 r. węzłem Kielce-Północ.

Na trzykilometrowym odcinku od Skarżyska w stronę Kielc, nowa dwujezdniowa droga biegnie po śladzie już istniejącej. Dalej poprowadzona jest na zachód od obecnej "siódemki", tworząc obwodnice Suchedniowa, Ostojowa, Łącznej i Występy.

W ramach inwestycji powstało 29 obiektów inżynierskich, w tym m.in.: cztery estakady, osiem wiaduktów, dwa mosty, 10 małych obiektów mostowych, dwie kładki dla pieszych i dwa przejścia dla zwierząt. Przy trasie wybudowano 17 km dróg dojazdowych i bocznych.

Najdłuższa estakada, nad projektowanym zbiornikiem wodnym w Bzinie, ma 290 m długości. Najwyższa, w miejscowości Gózd, liczy ok. 22 metry wysokości.

Największą do tej pory inwestycję drogową w województwie świętokrzyskim realizowano przez dwa lata. Koszt robót budowlanych wyniósł 643,5 mln zł. Całkowita wartość projektu to 780 mln zł. Dofinansowanie ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, w ramach unijnego programu Infrastruktura i Środowisko, wyniosło 629 mln zł.

Wykonawcą inwestycji było konsorcjum firm Strabag i Mota-Engil Central Europe.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas