Droga Czerwona za 2,7 mld zł. Wielka inwestycja na północy Polski

Karol Biela

Oprac.: Karol Biela

Właśnie podpisano umowę na sfinansowanie prac przygotowawczych. Oznacza to, że Droga Czerwona już niebawem będzie w fazie realizacji. Polscy kierowcy, a zwłaszcza ci jeżdżący w obrębie Trójmiasta, odetchną z ulgą.

Środki na prace przygotowawcze już są i Droga Czerwona niebawem będzie w fazie realizacji / mat. prasowe UM Gdyni
Środki na prace przygotowawcze już są i Droga Czerwona niebawem będzie w fazie realizacji / mat. prasowe UM GdyniInformacja prasowa (moto)

Około 2,7 miliarda złotych to szacowana wartość budowy Drogi Czerwonej będącej bezpośrednim połączeniem Portu Gdynia z siecią dróg krajowych, w tym z trasą ekspresową S6,  a także z autostradą A1 i Portem Solidarność.

Nowy dwujezdniowy odcinek ma zostać poprowadzony do skrzyżowania ul. Morskiej z Obwodnicą Trójmiasta, dzięki czemu zastąpi mocno wyeksploatowaną Estakadę Kwiatkowskiego, na której po raz kolejny prowadzone są prace remontowe.

Za budowę Drogi Czerwonej odpowiadać ma Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad a realizacja całości inwestycji potrwa około 5 lat.

Droga Czerwona niebawem w fazie realizacji. Prace przygotowawcze sfinansuje CPK

W proces inwestycyjny zaangażowała się Centralny Port Komunikacyjny, którego przedstawiciele podpisali umowę w sprawie sfinansowania prac przygotowawczych do budowy Drogi Czerwonej w Gdyni.

Na wyeksploatowanej Trasie Kwiatkowskiego wymieniano ostatnio elementy dylatacji na łącznicy zjazdowej w ul. Janka Wiśniewskiego / Zarząd Dróg i Zieleni w GdyniInformacja prasowa (moto)

Spółka CPK przekaże na ten cel 20 milionów złotych i ma w szerszej perspektywie poprawić dostępność gdańskiego portu od strony lądu, a tym samym zwiększyć możliwości przeładunkowe i rozwojowe.

- Droga Czerwona przebiegać będzie w obszarze silnie zurbanizowanym, z którego na co dzień korzystają przede wszystkim mieszkańcy Gdyni, ale również lokalni i krajowi przedsiębiorcy. Jest to więc niezwykle złożony obszar do analiz, ale i projekt niezbędny dla dalszego rozwoju gospodarczego Polski. Inwestycja przyczyni się do poprawy przepustowości i bezpieczeństwa transportu towarów pomiędzy Portem Gdynia a siecią dróg szybkiego ruchu - wyjaśnia Tomasz Żuchowski, pełniący obowiązki generalnego dyrektora GDDKiA.

Tak na wizualizacji ma wyglądać przebieg Drogi Czerwonej, ale jej ostateczny przebieg może jeszcze ulec zmianomInformacja prasowa (moto)

Spółka CPK zakłąda, że dzięki budowie nowej drogi nastąpi zwielokrotnienie przeładunków cargo i przewozów pasażerskich. Z jednej strony, kontenery przypływające statkami będą mogły dotrzeć bezpośrednio do Portu Solidarność. Z drugiej strony, towary z CPK będą mogły być transportowane do innych krajów również przez Drogę Czerwoną i Port Gdynia.

Moto flesz. Odcinek 33. Polskie ceny paliw należą do... najniższych w EuropieINTERIA.PL
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas