Droga Czerwona za 2,7 mld zł. Wielka inwestycja na północy Polski

Właśnie podpisano umowę na sfinansowanie prac przygotowawczych. Oznacza to, że Droga Czerwona już niebawem będzie w fazie realizacji. Polscy kierowcy, a zwłaszcza ci jeżdżący w obrębie Trójmiasta, odetchną z ulgą.

Około 2,7 miliarda złotych to szacowana wartość budowy Drogi Czerwonej będącej bezpośrednim połączeniem Portu Gdynia z siecią dróg krajowych, w tym z trasą ekspresową S6,  a także z autostradą A1 i Portem Solidarność.

Nowy dwujezdniowy odcinek ma zostać poprowadzony do skrzyżowania ul. Morskiej z Obwodnicą Trójmiasta, dzięki czemu zastąpi mocno wyeksploatowaną Estakadę Kwiatkowskiego, na której po raz kolejny prowadzone są prace remontowe.

Za budowę Drogi Czerwonej odpowiadać ma Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad a realizacja całości inwestycji potrwa około 5 lat.

Reklama

Droga Czerwona niebawem w fazie realizacji. Prace przygotowawcze sfinansuje CPK

W proces inwestycyjny zaangażowała się Centralny Port Komunikacyjny, którego przedstawiciele podpisali umowę w sprawie sfinansowania prac przygotowawczych do budowy Drogi Czerwonej w Gdyni.

Spółka CPK przekaże na ten cel 20 milionów złotych i ma w szerszej perspektywie poprawić dostępność gdańskiego portu od strony lądu, a tym samym zwiększyć możliwości przeładunkowe i rozwojowe.

- Droga Czerwona przebiegać będzie w obszarze silnie zurbanizowanym, z którego na co dzień korzystają przede wszystkim mieszkańcy Gdyni, ale również lokalni i krajowi przedsiębiorcy. Jest to więc niezwykle złożony obszar do analiz, ale i projekt niezbędny dla dalszego rozwoju gospodarczego Polski. Inwestycja przyczyni się do poprawy przepustowości i bezpieczeństwa transportu towarów pomiędzy Portem Gdynia a siecią dróg szybkiego ruchu - wyjaśnia Tomasz Żuchowski, pełniący obowiązki generalnego dyrektora GDDKiA.

Spółka CPK zakłąda, że dzięki budowie nowej drogi nastąpi zwielokrotnienie przeładunków cargo i przewozów pasażerskich. Z jednej strony, kontenery przypływające statkami będą mogły dotrzeć bezpośrednio do Portu Solidarność. Z drugiej strony, towary z CPK będą mogły być transportowane do innych krajów również przez Drogę Czerwoną i Port Gdynia.

Pomagajmy Ukrainie - Ty też możesz pomóc


INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: GDDKiA | budowa dróg
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy