Dobra sprzedaż aut koncernu VW. Ale nie marki...
Koncern Volkswagen w pierwszym kwartale 2016 roku zwiększył sprzedaż o 0,8%. Od stycznia do marca (włącznie) do klientów trafiło 2,5 miliona samochodów.
W samym marcu sprzedano 967 100 aut, co jest niemal takim samym wynikiem jak przed rokiem.
- Sprzedaż w Europie oraz w regionie Azji i Pacyfiku znacznie wzrosła w pierwszym kwartale 2016 r. W Chinach koncern odnotował najlepszy początek roku od momentu rozpoczęcia działalności w tym kraju - oświadczył Fred Kappler, szef sprzedaży koncernu Volkswagen AG.
W Europie koncern przekazał klientom w marcu 447.600 nowych samochodów. Oznacza to wzrost o 2,7% w porównaniu z tym samym okresem poprzedniego roku. W samej Europie Zachodniej sprzedaż rosła (+1,9%), jednak na rodzimym niemieckim rynku lekko zmalała (-2,5%). Pozytywny trend odnotowano głównie we Francji, we Włoszech i w Hiszpanii. Rynki Europy środkowej i wschodniej również odznaczały się w tym okresie mocnym wzrostem (+8,8%), jednak znaczny wpływ miała na nie utrzymująca się trudna sytuacja w Rosji
(-3,3%).
W Ameryce Północnej koncern sprzedał w pierwszym kwartale 201.500 samochodów. Na największym pojedynczym rynku tego regionu, w USA, w marcu znalazło zbyt 49.900 nowych samochodów koncernu (-3,7%). W Ameryce Południowej do klientów trafiło w marcu 40 000 pojazdów. Z tej liczby 26 000 sztuk sprzedano w Brazylii - rynek tego kraju nadal się kurczył, co jest spowodowane ogólną trudną sytuacją gospodarczą.
W krajach Azji i Pacyfiku w pierwszym kwartale odnotowano znaczny wzrost sprzedaży. Łącznie wyniósł on w tym czasie 4,3% i zamknął się liczbą 1 045 400 samochodów. W ciągu trzech pierwszych miesięcy roku sprzedano w Chinach 955.500 pojazdów, co oznacza wzrost o 6,4% w porównaniu z tym samym okresem poprzedniego roku. W samym marcu do klientów w Chinach trafiło 328 000 samochodów.
Dane te obejmują wszystkie marki należące do koncernu Volkswagen, m.in. Audi, Skodę, Seata, ale także ciężarowe, jak Scania czy MAN. Warto jednak zauważyć, że sama marka Volkswagen w pierwszym kwartale zanotowała spadek sprzedaży o 1,3 proc. Jest to efekt skandalu związanego z oszustwami spalinowymi.