Do kogo kierować reklamację?

Wielu użytkowników samochodów zastanawia się, do kogo kierować reklamacje - do producenta (lub jego przedstawiciela), czy do sprzedawcy samochodu.

article cover
INTERIA.PL

Odpowiedź jest jednoznaczna - jeśli samochód okazał się usterkowy i na tej podstawie chcemy domagać się jego wymiany lub też innych, przewidzianych prawem świadczeń, zawsze w pierwszej kolejności kierujmy swoje roszczenia do bezpośredniego sprzedawcy pojazdu.

To sprzedawca jest związany z kupującym ścisłym więzłem odpowiedzialności prawnej i do niego należy prawidłowe wykonanie zawartej umowy.

Poza tym, co jest także bardzo ważne w naszej sytuacji rynkowej, większość obecnych w Polsce przedstawicieli producentów samochodów tak skonstruowało ogólne (ramowe) warunki sprzedaży, że sprzedawca detaliczny (dealer) jest jednocześnie gwarantem.

Wiedzą to doskonale ci, którzy próbowali wnosić reklamację bezpośrednio do producenta (lub jego przedstawiciela). W odpowiedzi uzyskiwali informację, że gwarantem jest sprzedawca samochodu i tam też powinni skierować swoje roszczenia.

Oczywiście producenci, importerzy lub dystrybutorzy są także odpowiedzialni za jakość zakupionego przez nas pojazdu, lecz pamiętajmy - w pierwszym rzędzie zawsze roszczenie musi być skierowane do bezpośredniego sprzedawcy!

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas