Dni citroena C6 policzone. Będzie nowy DS9!

Dni flagowego okrętu Citroena - modelu C6 - są już policzone. Za niecały miesiąc - na salonie w Pekinie - zadebiutuje zupełnie nowe auto.

Citroen C6
Citroen C6INTERIA.PL

Wczoraj, na oficjalnym profilu Citroena w jednym z serwisów społecznościowych opublikowano pierwsze zdjęcie, które - przynajmniej częściowo - zdradza kształty nowego samochodu.

Pojazd wzorowany jest na koncepcyjnym modelu metropolis zaprezentowanym w 2010 roku przy okazji wystawy Expo w Szanghaju. Auto zaprojektowano ze specjalnym uwzględnieniem wymagań chińskich nabywców - jego debiut na targach w Pekinie nie jest przypadkowy. Chiny są obecnie największym rynkiem zbytu dla Citroena. W państwie środka sprzedaje się więcej aut spod znaku Szewrowa niż we Francji!

Nowy flagowy model nie będzie już oferowany jako Citroen. Auto uzupełni ofertę pojazdów sygnowanych logiem DS, dzięki czemu łatwiej będzie mu rywalizować o klientów klasy premium z pojazdami marek niemieckich. Do tej pory, od debiutu DS3 w 2009 roku, nabywców znalazło już przeszło 180 tys. pojazdów nowej submarki.

Wbrew pozorom - po DS3, DS4 i DS5 - samochód nie otrzyma wcale nazwy DS6. Auto oznaczone zostanie jako DS9, co stanowić ma bezpośrednie nawiązanie do historycznego modelu DS19, czyli słynnej "bogini" (z francuskiego Déesse) zaprezentowanej w 1955 roku na salonie motoryzacyjnym w Paryżu (był to pierwszy na świecie produkcyjny samochód z hydropneumatycznym zawieszeniem).

Informacja prasowa (moto)

Jak na razie nie wiadomo, czy auto stworzone z myślą o chińskich nabywcach trafi również na rynek europejski. Są na to jednak duże szanse. Na konferencji prasowej w czasie salonu genewskiego szef francuskiej marki - Frederic Banzet - powiedział, że "ambicje marki DS obejmują cały glob i nie jest wykluczone, że modele stworzone z myślą o konkretnym rynku trafią również do zupełnie innych krajów".

INTERIA.PL

Od debiutu flagowego citroena C6 mija w tym roku siedem lat. Auto, które trafiło do produkcji w 2005 roku (w pięć lat od zakończenia rynkowej kariery modelu XM) powstało w oparciu o płytę podłogową pierwszej generacji citroena C5. Zaprojektowany przez szefa designu francuskiej marki Jeana-Pierra Ploue samochód nawiązuje kształtem do produkowanego w latach 1974-1991 citroena CX - następcy modelu DS (citroen CX - jeszcze w 2005 roku - był służbową limuzyną ówczesnego prezydenta Francji - Jacques'a Chirac'a).

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas