Diesel zasilany wodorem. Taki napęd zrobili Polacy

W Politechnice Krakowskiej naukowcy przerobili spalinowy silnik Diesla Scanii na zasilanie wodorem
W Politechnice Krakowskiej naukowcy przerobili spalinowy silnik Diesla Scanii na zasilanie wodorem.
  • spalania wodoru,
  • zapłonowego,
  • zasilania z jakościowo-ilościową regulacją mocy.

Wysokoprężny silnik Scanii przerobiony na wodór

Największą zaletą tego rozwiązania jest brak emisji toksycznych składników spalin oraz brak emisji dwutlenku węgla, który jest gazem cieplarnianym
prof. Marek Brzeżański
Zastosowanie wodoru w silnikach pojazdów samochodowych stanowi następny krok w naszych pracach
prof. Marek Brzeżański
Wodór ma całkowicie inne właściwości niż stosowane dotąd paliwa ciekłe i gazowe. Mówimy o zagadnieniach związanych z charakterem wydzielania ciepła w procesie spalania. Trzeba wprowadzić do silnika takie zmiany, aby ciepło ze spalanego wodoru można było zamienić na pracę mechaniczną
mówi prof. Marek Brzeżański

Problem z niską kalorycznością wodoru

Jak działa "zwykły" napęd wodorowy?

Czy podwodne tunele przemakają? Sprawdzamy toGeekWeekINTERIA.PL