Damskie kombi

Zdanie kobiet jest tak ważne przy podejmowaniu decyzji o zakupie samochodu rodzinnego, że Volvo od 1989 roku zasięga ich rady podczas projektowaniu wersji kombi. Specjalnie stworzona w fabryce grupa kobieca decyduje detalach, o których mężczyzna z reguły nie myśli. Dotyczy to zwłaszcza modeli kombi, ponieważ są używane przez całą rodzinę. Podczas kiedy to mężczyzna jest głównym użytkownikiem samochodu, żona jeździ nim po zakupy, odwozi dzieci do przedszkola, a także jedzie spotkać się z przyjaciółkami.

article cover
INTERIA.PL

Zdanie kobiet jest tak ważne przy podejmowaniu decyzji o zakupie samochodu rodzinnego, że Volvo od 1989 roku zasięga ich rady podczas projektowaniu wersji kombi.

Specjalnie stworzona w fabryce grupa kobieca decyduje detalach, o których mężczyzna z reguły nie myśli. Dotyczy to zwłaszcza modeli kombi, ponieważ są używane przez całą rodzinę.

Podczas kiedy to mężczyzna jest głównym użytkownikiem samochodu, żona jeździ nim po zakupy, odwozi dzieci do przedszkola, a także jedzie spotkać się z przyjaciółkami.

To ona zwraca uwagę na takie detale, jak na przykład łatwość składania tylnego oparcia, łatwość ustawienia lusterek czy regulowania pokrętłami i wyłącznikami bez zaglądania do instrukcji.

To właśnie kobiety zasugerowały m.in. montowanie uchwytu tylnej klapy również od wewnątrz, nie tylko ze względu na niższy wzrost, lecz także po to, by nie brudzić rąk.

- W punkcie wyjścia kobiety i mężczyzni mają te same wymagania, dotyczące bezpieczeństwa i jakości samochodu - mówi Gerd Carlsson, dyrektor grupy kobiecej, odpowiedzialna za pomoc rynkową dla działu samochodów specjalnych w Volvo Personvagnar. - Kobiety jednak inaczej używają samochodu i zwracają uwagę przede wszystkim na jego funkcjonalne.

Pięcioosobowa, tzw. kobieca grupa referencyjna powstała w Volvo w 1989 roku podczas konstrukcji serii 850. - Przeprowadziliśmy dodatkowy test, w którym uczestniczyła większa niż zwykle grupa kobiet. Jego rezultaty były zadziwiające - mówi Carlsson. Podkreśla, że "Volvo traktuje wymagania i zdanie kobiet bardzo poważnie, ponieważ w USA aż 60 procent kupujących kombi to kobiety".

Po jakimś czasie męscy konstruktorzy zauważyli, że nie tylko korzystają z rad kobiet, ale je bardzo cenią, ponieważ sami na pewne rozwiązania prawdopodobnie by nie wpadli.

- Poza tym pojawiła się nowa generacja młodych mężczyzn-konstruktorów, którzy w życiu prywatnym odwożą dzieci do przedszkola i szkół i robią zakupy - mówi Carlsson.

Kobiety decydują również o nowych kolorach karoserii i tapicerki, ponieważ już dawno psycholodzy udowodnil, że są bardziej na nie wrażliwe. Mężczyzni wybierają kolory ciemne, czarny lub granatowy. Kobiety lubią kolory odważne. Jest to tak jak z modą. Kolor samochodu musi harmonizować z wyobraźnia i zmysłami, aby kierowca dobrze się w nim czuł.

Podczas ankiety przeprowadzonej wśród szwedzkich właścicieli kombi, większość przyznała, że o kolorze decydowała żona.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas