Dacia Sandero najlepiej sprzedającym się autem w Europie!
Dacia Sandero stała się właśnie najlepiej sprzedającym się nowym autem w Unii Europejskiej. Rumuński bestseller wyprzedził m.in Volkswagena Golfa i Toyotę Yaris!

Wygląda na to, że mimo proekologicznej narracji i usilnego promowania samochodów elektrycznych, potrzeby statystycznego nabywcy pojazdu w Europie są zaskakująco zbieżne. Większość z nas chce po prostu niezawodnego i przystępnego cenowo(!) sprzętu codziennego użytku, który sprawnie dowozić nas będzie do pracy czy na zakupy.
Taki wniosek wysnuć można z analizy opracowanej przez firmę Jato Dynamic dotyczącej najchętniej kupowanych w Europie nowych samochodów. Lipiec przyniósł bowiem historyczną zmianę na pozycji lidera. Do miana najlepiej sprzedającego się nowego auta w UE awansowała - uwaga - Dacia Sandero!
Dacia Sandero lepsza niż Golf i Yaris!
Bestseller rumuńskiego producenta - z wynikiem 20 446 zarejestrowanych egzemplarzy (+6 proc. w stosunku do czerwca 2021) - zdetronizował Volkswagena Golfa (19 425 rejestracji; -37 proc.) i Toyotę Yaris (18 858 rejestracji; +3 proc.). W pierwszej piątce najchętniej kupowanych aut znalazły się jeszcze dwa Volkswageny: 4. Polo (17 343 rejestracji; -8 proc.) i 5. T-Roc (16 496 rejestracji: -8 proc.) W kontekście lidera na uwagę zasługuje ponadto wysokie ósme miejsce Dacii Duster (13 283 rejestracji), która jednak - w porównaniu z czerwcowym wynikiem - straciła aż 19 proc. nabywców.
W przypadku Golfa duże spadki wynikać mogą m.in. ze zjawiska "kanibalizowania" modelu ze strony silnie promowanych przez producenta z Wolfsburga modeli elektrycznych. Widać jednak, że - zwłaszcza w porównaniu z ubiegłym rokiem - producenci mocno odczuwają już wpływ tzw. kryzysu półprzewodnikowego. W ten sposób tłumaczyć można m.in. słabnącą popularność Dustera, który w bogatych krajach "Starej Unii" często kupowany jest w najwyższej odmianie wyposażeniowej Prestige. W jej przypadku istnieją jednak poważne problemy z dostępnością takich elementów standardowego wyposażenia jak np. system multimedialny z dotykowym ekranem.
Dacia Duster po liftingu






















Teorię o drastycznym wpływie braku półprzewodników na wyniki lipcowych rejestracji potwierdza porównanie z sytuacją sprzed roku. Lipiec 2021 zamknął się UE rejestracją 967 830 nowych samochodów osobowych. Dla porównania w lipcu ubiegłego roku wynik przekraczał 1,27 mln egzemplarzy! ***