Czy to Astra III?
Pokaz samochodu koncepcyjnego GTC Geneve (Gran Turismo Compact) podczas 73. Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie jest zapowiedzią przyszłych tendencji projektowych firmy Opel. Czy podobnie wyglądać będzie nowa astra?
Napięcie linii i czystość powierzchni, trójwymiarowe reflektory, szerokie nadkola i kunsztownie wykonane detale to zasadnicze elementy nowego stylu projektowania Opla. Carl-Peter Forster, prezes i dyrektor generalny Adam Opel AG podkreśla, iż pewne elementy projektowe znalazły już zastosowanie w pracach studialnych takich jak Zafira Snowtrekker, a także w modelach produkcyjnych Speedster i Vectra.
-
Samochody marki Opel to nie tylko dynamiczny wygląd; założeniem przyszłych konstrukcji są technicznie zaawansowane i nowatorskie rozwiązania - takie jak systemy zintegrowanego i adaptacyjnego zawieszenia - zapewniające najwyższy poziom komfortu, przyjemności i bezpieczeństwa jazdy
- powiedział Forster.
Martin Smith, dyrektor ds. projektowania Adam Opel AG: -
Prezentacją GTC Geneve chcemy pokazać, jak bardzo sportowy charakter może przyjąć trzydrzwiowy samochód klasy sport - sedan. Razem z konstruktorami pojazdów koncepcyjnych, postanowiliśmy stworzyć czteroosobowy samochód o bardzo dynamicznym wyglądzie i w znanym szeroko stylu Opla
.
Projekt GTC Geneve stworzył konstruktorom Opla znacznie większą swobodę twórczego eksperymentowania niż w przypadku projektowania samochodu produkcyjnego. Pojazd studyjny wyposażono w przezroczysty, biegnący od szyby czołowej do szyby tylnej, przyciemniany panel dachowy, a proporcje wymiarowe samochodu "rozciągnięto" do maksimum (jego długość, szerokość i wysokość wynosi odpowiednio 4349/1773/1352 mm). -
Panują obecnie różne trendy w projektowaniu samochodów, od bardzo tradycyjnych aż do wielce ekscentrycznych
- mówi Martin Smith. -
GTC Geneve to nasza deklaracja po stronie sportu
.
Uformowany na kształt strzały przód i tył GTC Geneve to dobry przykład zdynamizowania formy projektowej. -
Linie zarysu opadają klinowo tuż przed i za nadkolami, akcentując krótkie zwisy nadwozia, a wraz z niską sylwetką i łukowato wygiętą linią dachu powstaje wrażenie naprężenia, powodujące, że GTC wygląda jak gotowy do skoku
- objaśnia Friedhelm Engler, główny projektant studia pojazdów kompaktowych Opla. -
Duże trójwymiarowe reflektory i światła tylne przypominają diament. Motyw ten dotyczy także obudów świateł, które w sposób naturalny dopasowano do kształtów paneli nadwozia na podobieństwo obsady klejnotów
- mówi dalej Engler. Dbałość o detale można też zauważyć w konstrukcji lamp tylnych: cylindryczne oprawy żarówek sprawiają wrażenie rzeźbionych w jednym kawałku tworzywa, niemal tak samo, jak w dodatkowej lampie STOP, umieszczonej centralnie ponad tylną szybą. Wnętrze GTC przyciąga uwagę sportową i elegancką w stylu tapicerką z kombinacji kaszmiru i skóry. Uporządkowany kokpit, utrzymano w surowej, sportowej stylistyce. -
Specjalnymi akcentami są powierzchnie o przyciemnionej kolorystyce - jako alternatywa wobec powszechnie stosowanego aluminium, uważanego powszechnie za symbol sportowego zacięcia
- stwierdza na koniec Friedhelm Engler.
Oto inne nowości przygotowywane na salon samochodowy w Genewie przez poszczególnych producentów: Mazda, Peugeot, Rinspeed, Subaru, Volvo, Fiat, Volkswagen, Opel, Audi, Mercedes, Mazda, Ford, Seat