Cupra czy type R?
Niemal każda firma ma w swojej ofercie samochód, którego osiągi mogą zapierać dech w piersiach.
Pojazd taki stanowi wizytówkę możliwości firmy i, mniej lub bardziej, nadaje się do codziennej użytku. Jeśli jednak nawet mniej, to nie jest to problem, bo więcej ma być czego innego - radości z jazdy.
U Seata taką rolę pełnią samochody oznaczane jako cupra, u Hondy - type R. Mieliśmy okazję porównać dwa takie auta - leona cuprę i civica type R.
Częściowo prezentują one odmienne podejście do tematu auta sportowego. Leon posiada czworo drzwi i napędzany jest dwulitrowym silnikiem, który dzięki doładowaniu dysponuje mocą 240 KM. Natomiast w hondzie próżno szukać turbosprężarki, zaś wolnossący, dwulitrowy silnik generuje 201 KM.
Leon zachwyca hamulcami i elastycznością, z kolei w civicu imponuje krótko zestopniowana skrzynia biegów oraz silnik, który bardzo chętnie wchodzi na obroty i kręci się aż do 8 tys obr/min.
Oba samochody posiadają przedni napęd i są bardzo szybkie. Leon rozpędza się do 100 km/h w 6.4 s i osiąga prędkość 247 km/h. Niewiele wolniejszy jest civic, któremu sprint do 100 km/h zajmuje 6.6 s, a którego prędkość maksymalna wynosi 235 km/h.
Dodajmy od razu, że leon mimo wszystko bardziej nadaje się do codziennej eksploatacji, zaś civic wprawnemu kierowcy potrafi dać nieco więcej przyjemności z jazdy (również kontrolowanymi poślizgami).
Oba samochody kosztują podobnie (leon - 100 500 zł, civic - 102 900 zł). Które auto byś wolał?