Cupra czy type R?

Niemal każda firma ma w swojej ofercie samochód, którego osiągi mogą zapierać dech w piersiach.

article cover
INTERIA.PL

Pojazd taki stanowi wizytówkę możliwości firmy i, mniej lub bardziej, nadaje się do codziennej użytku. Jeśli jednak nawet mniej, to nie jest to problem, bo więcej ma być czego innego - radości z jazdy.

U Seata taką rolę pełnią samochody oznaczane jako cupra, u Hondy - type R. Mieliśmy okazję porównać dwa takie auta - leona cuprę i civica type R.

INTERIA.PL

Częściowo prezentują one odmienne podejście do tematu auta sportowego. Leon posiada czworo drzwi i napędzany jest dwulitrowym silnikiem, który dzięki doładowaniu dysponuje mocą 240 KM. Natomiast w hondzie próżno szukać turbosprężarki, zaś wolnossący, dwulitrowy silnik generuje 201 KM.

Leon zachwyca hamulcami i elastycznością, z kolei w civicu imponuje krótko zestopniowana skrzynia biegów oraz silnik, który bardzo chętnie wchodzi na obroty i kręci się aż do 8 tys obr/min.

INTERIA.PL

Oba samochody posiadają przedni napęd i są bardzo szybkie. Leon rozpędza się do 100 km/h w 6.4 s i osiąga prędkość 247 km/h. Niewiele wolniejszy jest civic, któremu sprint do 100 km/h zajmuje 6.6 s, a którego prędkość maksymalna wynosi 235 km/h.

Dodajmy od razu, że leon mimo wszystko bardziej nadaje się do codziennej eksploatacji, zaś civic wprawnemu kierowcy potrafi dać nieco więcej przyjemności z jazdy (również kontrolowanymi poślizgami).

Oba samochody kosztują podobnie (leon - 100 500 zł, civic - 102 900 zł). Które auto byś wolał?

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas