Continental zwalnia. Tysiące pracowników na bruk
Niemiecka firma Continental, specjalizująca się w produkcji części samochodowych, zapowiedziała kolejne zwolnienia. Redukcja etatów obejmie nawet 3 tys. pracowników z działu badań i rozwoju. Decyzja ta została podjęta w związku z kryzysem w branży motoryzacyjnej.

Jakiś czas temu informowaliśmy, że znany koncern oponiarski Continental planuje przeprowadzenie obszernej restrukturyzacji w swoich europejskich fabrykach. Niemieckie przedsiębiorstwo, które od pewnego czasu zmaga się z problemami finansowymi, ogłosiło nową strategię mającą na celu zwiększenie efektywności produkcji oraz obniżenie kosztów. Niestety, wiąże się to również ze zwolnieniami pracowników.
Continental zwalnia pracowników. Cięcia dotkną głównie Niemiec
Niemiecki gigant wkrótce rozpocznie masowe zwolnienia, które do 2026 roku obejmą nawet 3 tysiące pracowników działu badań i rozwoju. Firma zapowiedziała, że mniej niż połowa redukcji przypadnie na Niemcy, głównie na zakłady w Babenhausen i Frankfurcie, gdzie zatrudnienie zostanie zmniejszone odpowiednio o 12 i 5 proc. Decyzja ta wynika z trwającego kryzysu w branży motoryzacyjnej oraz spadającego popytu na części samochodowe. Jest to również element szerszego planu restrukturyzacyjnego, który ostatecznie może objąć nawet 7 tysięcy pracowników w całej Europie.
Firma oficjalnie potwierdziła, że wkrótce rozpocznie negocjacje ze związkami zawodowymi w celu uzgodnienia jak najkorzystniejszych warunków odpraw dla pracowników. W komunikacie podkreślono jednak, że planowane redukcje w pierwszej kolejności obejmą osoby zbliżające się do wieku emerytalnego.
Wkrótce zamknięcie czterech zakładów Continentala
Wcześniej Continental zapowiedział zamknięcie czterech swoich europejskich zakładów należących do oddziału ContiTech oraz redukcję etatów w dwóch kolejnych. Najtrudniejsza sytuacja dotknęła fabryki w Bad Blankenburg, Stolzenau, Moers, a także dwie lokalizacje w Frohburgu i Geithain.
Firma ogłosiła także ograniczenie działalności w zakładzie w Hamburgu oraz przeniesienie linii produkcyjnej z Hanoweru-Vahrenwald do zakładu motoryzacyjnego. Produkcja w Hanowerze-Vahrenwald ma zakończyć się w pierwszej połowie 2026 roku i zostać przeniesiona do Czech, podczas gdy działalność zakładu w Hamburgu zostanie znacząco zredukowana.