Concept Flatbed - polski pomysł na lekkiego dostawczaka

Firma Concept z Bielska-Białej pokazała niedawno nowy rodzaj zabudowy do aut dostawczych, który zdaniem jej przedstawicieli pozwala uzyskać samochód o bezkonkurencyjnych możliwościach.

Wyspecjalizowana w budowie i produkcji pojazdów specjalnych bielska spółka Concept prezentuje swoją najnowszą konstrukcję - niedużego dostawczaka Concept Flatbed. Powstaje on na bazie Peugeota Experta, Opla Vivaro, Citroena Jumpy i Toyoty Proace, a zatem nie największych w linii pojazdów dostawczych. Założeniem było zbudowanie samochodu o masie całkowitej do 3,5 t ze skrzynią ładunkową o dużej pojemności przy zachowaniu niewielkich gabarytów samego pojazdu.

Sama skrzynia ładunkowa zbudowana jest głownie z aluminium, dzięki czemu jest lekka i wytrzymała, a jej wymiary (190 x 255 cm) pozwalają zabrać dużą ilość ładunku. Burty wykonano bez słupków, dzięki czemu po ich uchyleniu uzyskuje się dostęp do pełnej powierzchni skrzyni. Skrzynię, od kabiny pasażerskiej oddziela wykonana również z aluminium ściana grodziowa w kolorze kabiny wyposażona w okno. Samochód waży 1850 kg, a może przewieźć do czterech pełnych palet ładunkowych, czego (według słów producenta) nie potrafi żaden inny porównywalny model.

Reklama


Pojazd wyposażony może być ponadto w wiele rozwiązań dodatkowych, takich jak skrytka podpodłogowa z wysuwaną szufladą, pozwalająca na wygodne przewożenie i przechowywanie niewielkich przedmiotów, np. narzędzi. To również możliwość zamocowania zestawu stelaży, na których nad skrzynią można zawiesić plandekę, dzięki czemu przewożony ładunek nie będzie narażony na działanie warunków atmosferycznych. Concept umożliwia także montaż tylnego, stalowego kabłąka, który pozwala na umocowanie pasów zabezpieczających ładunek przed przemieszczeniem. Istnieje także możliwość podwyższenia burt skrzyni ładunkowej za pomocą stalowych siatek, które jednak mają możliwość uchylania z każdej strony, co powoduje wygodę w załadunki i rozładunku przewożonego towaru.

Klient może wybrać spośród możliwości nabycia pojazdu gotowego lub dostarczenia auta-bazy i odebraniu jej po przebudowie. W podstawowej wersji zabudowa Flatbed kosztuje niecałe 19 tys. zł netto plus ewentualne elementy dodatkowe.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy