Common-rail w Azji

Firma Delphi Corporation podała do wiadomości, że zawarła wieloletnią umowę o wartości 383 mln USD na dostawy swych dieslowskich układów common-rail typu Multec 1600 dla firmy Ssangyong Motor Co. - południowokoreańskiego producenta pojazdów. Począwszy od 2003 roku, dostarczane przez Delphi układy Multec 1600 będą stosowane w silnikach Ssangyong o pojemności 2.0 i 2,7 litra.

- Jesteśmy bardzo zadowoleni, iż będziemy zaopatrywać firmę Ssangyong w nasze układy common-rail do silników wysokoprężnych. Dzięki ich zastosowaniu napędy Ssangyong spełnią ostre wymagania dotyczące emisji spalin, będą zużywać mniej paliwa i poprawią swe osiągi - zapewnił Choon Chon, prezes Delphi na obszar Azji i Pacyfiku i wiceprezes Delphi Corp.

System Multec 1600 został opracowany przez Delphi z założeniem spełnienia przyszłych światowych ostrych norm emisji spalin, jak również z myślą o rosnącym popycie na bardziej ekonomiczne silniki. System ma konstrukcję modułową, dzięki czemu można go adaptować do różnych typów silników. Technologia systemu Multec 1600 opiera się na zastosowaniu wtryskiwaczy elektromagnetycznych z zaworem odciążonym i sterowaniu z wykorzystaniem pętli sprzężenia zwrotnego.

Reklama

- Taka technologia konstrukcji, w której cewka znajduje się bardzo blisko iglicy, zapewnia niezwykle szybkie uruchamianie wtrysku i precyzyjne odmierzanie dawki, nawet przy bardzo wysokich ciśnieniach sięgających 1600 barów. Szybko działający wtryskiwacz o bardzo zwartej konstrukcji i niewielkich wymiarach wymaga mniej energii niż inne obecnie produkowane podzespoły tego typu, ponadto zasilany jest napięciem akumulatora, co pozwala na uproszczenie i obniżenie kosztów budowy układów elektronicznych - mówi Dominique Chauvin, dyrektor zarządzający działu Delphi Energy&Chassis Systems na Europę.

Od momentu pierwszej prezentacji swoich układów common-rail w 2000 roku, koncern Delphi odniósł wielki sukces na rynku układów wtryskowych do silników wysokoprężnych. Od tego czasu Delphi wyprodukowała ponad milion układów common-rail do silników wysokoprężnych, a z jej portfela zamówień wynika, iż do roku 2006 wielkość produkcji przekroczy 2,5 miliona układów rocznie.

W znajdujących się w Korei sześciu spółkach joint-venture i jednym własnym zakładzie Delphi łącznie zatrudnia około 4200 stałych pracowników. Wspomniane sześć spółek joint-venture to: Korea Delphi Automotive Components Co., Ltd. (KDAC), Shin Sung Packard Co., Ltd. (SSP), KDS Co., Ltd., Delkor Corp., Daesung Electric Co., Ltd., oraz Delphi Diesel Systems Korea Ltd.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Ssangyong | common rail
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama