Common-rail w Azji
Firma Delphi Corporation podała do wiadomości, że zawarła wieloletnią umowę o wartości 383 mln USD na dostawy swych dieslowskich układów common-rail typu Multec 1600 dla firmy Ssangyong Motor Co. - południowokoreańskiego producenta pojazdów. Począwszy od 2003 roku, dostarczane przez Delphi układy Multec 1600 będą stosowane w silnikach Ssangyong o pojemności 2.0 i 2,7 litra.
- Jesteśmy bardzo zadowoleni, iż będziemy zaopatrywać firmę Ssangyong w nasze układy common-rail do silników wysokoprężnych. Dzięki ich zastosowaniu napędy Ssangyong spełnią ostre wymagania dotyczące emisji spalin, będą zużywać mniej paliwa i poprawią swe osiągi - zapewnił Choon Chon, prezes Delphi na obszar Azji i Pacyfiku i wiceprezes Delphi Corp.
System Multec 1600 został opracowany przez Delphi z założeniem spełnienia przyszłych światowych ostrych norm emisji spalin, jak również z myślą o rosnącym popycie na bardziej ekonomiczne silniki. System ma konstrukcję modułową, dzięki czemu można go adaptować do różnych typów silników. Technologia systemu Multec 1600 opiera się na zastosowaniu wtryskiwaczy elektromagnetycznych z zaworem odciążonym i sterowaniu z wykorzystaniem pętli sprzężenia zwrotnego.
- Taka technologia konstrukcji, w której cewka znajduje się bardzo blisko iglicy, zapewnia niezwykle szybkie uruchamianie wtrysku i precyzyjne odmierzanie dawki, nawet przy bardzo wysokich ciśnieniach sięgających 1600 barów. Szybko działający wtryskiwacz o bardzo zwartej konstrukcji i niewielkich wymiarach wymaga mniej energii niż inne obecnie produkowane podzespoły tego typu, ponadto zasilany jest napięciem akumulatora, co pozwala na uproszczenie i obniżenie kosztów budowy układów elektronicznych - mówi Dominique Chauvin, dyrektor zarządzający działu Delphi Energy&Chassis Systems na Europę.
Od momentu pierwszej prezentacji swoich układów common-rail w 2000 roku, koncern Delphi odniósł wielki sukces na rynku układów wtryskowych do silników wysokoprężnych. Od tego czasu Delphi wyprodukowała ponad milion układów common-rail do silników wysokoprężnych, a z jej portfela zamówień wynika, iż do roku 2006 wielkość produkcji przekroczy 2,5 miliona układów rocznie.
W znajdujących się w Korei sześciu spółkach joint-venture i jednym własnym zakładzie Delphi łącznie zatrudnia około 4200 stałych pracowników. Wspomniane sześć spółek joint-venture to: Korea Delphi Automotive Components Co., Ltd. (KDAC), Shin Sung Packard Co., Ltd. (SSP), KDS Co., Ltd., Delkor Corp., Daesung Electric Co., Ltd., oraz Delphi Diesel Systems Korea Ltd.