Co zobaczymy na tegorocznym konkursie elegancji w Villa d’Este?

BMW 507 Roadster
BMW 507 Roadster Informacja prasowa (moto)

Gwiazdy Concorso d’Eleganza Villa d’Este 2017

Wśród wielu, ciekawych i rzadkich pojazdów, naszą uwagę przykuł francuski Talbot-Lago T150-C SS. Samochód ma sześciocylindrowy silnik, półkulistą komorę spalania, wysoką kompresję i potrójne gaźniki. Egzemplarz oferowany na aukcji to jeden z dwóch zbudowanych przez słynną firmę karoseryjną Figoni et Falaschi. Jak głosi historia auto w latach wojny zostało ukryte, jednak mimo to uległo uszkodzeniu. Jego ówczesny właściciel zlecił wykonanie nowego nadwozia w wersji kabriolet. Co ważne oryginalne podwozie, silnik i układ napędowy zostały zachowane. Samochód posiadał przez 71 lat zaledwie trzech właścicieli, a w 2000 roku przywrócony został do pierwotnego stanu. To dzieło sztuki na kołach wyceniono na 3,2-3,8 miliona euro, czyli ok. 13,5-16 milionów złotych.
Wśród wielu, ciekawych i rzadkich pojazdów, naszą uwagę przykuł francuski Talbot-Lago T150-C SS. Samochód ma sześciocylindrowy silnik, półkulistą komorę spalania, wysoką kompresję i potrójne gaźniki. Egzemplarz oferowany na aukcji to jeden z dwóch zbudowanych przez słynną firmę karoseryjną Figoni et Falaschi. Jak głosi historia auto w latach wojny zostało ukryte, jednak mimo to uległo uszkodzeniu. Jego ówczesny właściciel zlecił wykonanie nowego nadwozia w wersji kabriolet. Co ważne oryginalne podwozie, silnik i układ napędowy zostały zachowane. Samochód posiadał przez 71 lat zaledwie trzech właścicieli, a w 2000 roku przywrócony został do pierwotnego stanu. To dzieło sztuki na kołach wyceniono na 3,2-3,8 miliona euro, czyli ok. 13,5-16 milionów złotych. .
Klasa S, jak powiedzielibyśmy dzisiaj, z lat międzywojennych to prawdziwa rzadkość. Wyprodukowano ich zaledwie 124 (Type S) i 114 (Type SS). Smaczku temu egzemplarzowi dodaje fakt, że auto ma karoserię wykonaną przez znanego w ówczesnych czasach stylistę Jacquesa Saoutchika, francuskiego twórcę nadwozi do aut Delahaye i Hispano-Suiza. W rzeczywistości Saoutchik był jednak Białorusinem i nazywał się Iacov Savtchuk.
Klasa S, jak powiedzielibyśmy dzisiaj, z lat międzywojennych to prawdziwa rzadkość. Wyprodukowano ich zaledwie 124 (Type S) i 114 (Type SS). Smaczku temu egzemplarzowi dodaje fakt, że auto ma karoserię wykonaną przez znanego w ówczesnych czasach stylistę Jacquesa Saoutchika, francuskiego twórcę nadwozi do aut Delahaye i Hispano-Suiza. W rzeczywistości Saoutchik był jednak Białorusinem i nazywał się Iacov Savtchuk..
Trzecia piękność to Mercedes-Benz 680 S Torpedo-Sport z 1928 roku. Samochód przepiękny i zarazem najdroższy na tegorocznej aukcji. Cena spodziewana to nawet 8 mln euro, czyli ponad 33 mln zł.
Trzecia piękność to Mercedes-Benz 680 S Torpedo-Sport z 1928 roku. Samochód przepiękny i zarazem najdroższy na tegorocznej aukcji. Cena spodziewana to nawet 8 mln euro, czyli ponad 33 mln zł. .
Drugie auto, które nas urzekło to BMW 507 Roadster z 1957 roku. To jeden z najbardziej udanych roadsterów w historii marki. Podobnie jak Mercedes 300 SL, powstało na zamówienie amerykańskiego importera, Maxa Hoffmanna. Z powodu astronomicznej ceny stało się bardzo unikatowe - powstało zaledwie 251 egzemplarzy.
Drugie auto, które nas urzekło to BMW 507 Roadster z 1957 roku. To jeden z najbardziej udanych roadsterów w historii marki. Podobnie jak Mercedes 300 SL, powstało na zamówienie amerykańskiego importera, Maxa Hoffmanna. Z powodu astronomicznej ceny stało się bardzo unikatowe - powstało zaledwie 251 egzemplarzy. .
Ten na liczniku ma zaledwie 73 tys. km. Silnik V8 skryty pod aluminiowym wydaje niesamowity dźwięk, a osiągi są… wystarczające. Cena? Najwyżej 2 miliony euro
Ten na liczniku ma zaledwie 73 tys. km. Silnik V8 skryty pod aluminiowym wydaje niesamowity dźwięk, a osiągi są… wystarczające. Cena? Najwyżej 2 miliony euro.
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?