Ciekawe klasyki prosto z HRSMP
Najnowocześniejsze samochody rajdowe imponują osiągami i zaawansowaniem technicznym, ale to historyczne rajdówki przywołują najważniejsze wspomnienia i opowiadają najciekawsze historie. Oto kilka wyjątkowo interesujących klasyków, które można oglądać na odcinkach Historycznych Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski.

Celica GT-Four
Celica GT-Four to jeden z najważniejszych samochodów w rajdowej historii Toyoty. To właśnie czteronapędową Toyotą w wersjach ST165 i ST185 w latach 1990 i 1992 Carlos Sainz dwukrotnie zdobył tytuł Rajdowego Mistrza Świata. Celica GT-Four ST185 była też autem, w którym po ten tytuł sięgali Juha Kankkunen i Didier Auriol, dając jednocześnie Toyocie zwycięstwa w klasyfikacji producentów. W tym sezonie Motul HRSMP można oglądać kilka Toyot Celic GT-Four. Jedną z nich jest wersja ST205 Michała Horodeńskiego z zespołu Toyota Team Classic.
Subaru Impreza GC8 555

Tego samochodu również nie trzeba żadnemu miłośnikowi rajdów przedstawiać. Subaru Impreza GC8 555 to auto nierozerwalnie kojarzące się z legendarnym Colinem McRae i zespołem Subaru World Rally Team. To właśnie taką konstrukcją w 1995 roku ten utalentowany kierowca wygrał swój jedyny tytuł Rajdowego Mistrza Świata, dając zespołowi Subaru również wygraną w klasyfikacji producenckiej. W następnym sezonie McRae zdobył drugie miejsce w klasyfikacji kierowców i ponownie zapewnił tytuł najlepszego producenta japońskiej marce. W Motul HRSMP wierną repliką auta Colina McRae jeździ Michał Pryczek.
Toyota Corolla AE86

Hachi-Roku zapisał się w historii samochodów sportowych Toyoty złotymi literami. Auto można było oglądać na rajdowych odcinkach na całym świecie, uczestniczyło w wyścigach długodystansowych i przyczyniło się do narodzin nowej dyscypliny motorsportu - driftingu. Dzisiaj Toyota Corolla AE86 to ikona japońskiej motoryzacji i samochód, który przeszedł do popkultury. W Motul HRSMP tym tylnonapędowym klasykiem jeździ Paweł Wysocki, reprezentujący zespół Toyota Team Classic.
Renault Megane Maxi

Chociaż Renault Megane Maxi to auto, które nigdy oficjalnie nie wystartowało w WRC, w Polsce jest bardzo dobrze znane. Tę konstrukcję kojarzymy z nikim innym, jak z nieodżałowanym Januszem Kuligiem. W 1997 roku za kierownicą tego wymagającego, przednionapędowego auta Kulig zdobył tytuł Rajdowego Mistrza Polski. W Motul HRSMP Megane Maxi jeździ Arkadiusz Kula, niegdyś członek zespołu Janusza Kuliga.
Audi Quattro

Czteronapędowa rajdówka od Audi jest uznawana za konstrukcję, która odmieniła historię rajdów. To właśnie Audi Quattro na stałe wprowadziło do rajdowego świata napęd na cztery koła i doprowadziło do powstania Grupy B. Za kierownicą Audi Quattro Hannu Mikkola w 1983 i Stig Blomqvist w 1984 zdobywali tytuły Rajdowych Mistrzów Świata. Auto dało też niemieckiej marce dwa tytuły mistrzów świata w klasyfikacji producenckiej. W Motul HRSMP za kierownicą Audi Quattro startuje Grzegorz Olchawski.
FSO Syrena 104

Syrena 104 to kolejne auto wyjątkowo bliskie sercom Polaków. W przeszłości samochód można było oglądać na odcinkach Rajdu Polski i Rajdu Monte Carlo, a za jego kierownicą zasiadali tacy kierowcy jak Marek Varisella czy Marek Ryndak. W tym roku ten legendarny samochód powrócił po kilkudziesięciu latach na rajdowe odcinki. W Historycznych Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Polski Syreną 104 zbudowaną w ścisłej zgodności z homologacją z 1967 roku startuje Tomasz Curyło.
Saab 96 V4 Rally

Szwedzkie auto to rajdówka w zaawansowanym wieku, którą niegdyś ścigały się takie legendy jak Stig Blomqvist, Simo Lampinen czy Erik Carlsson. W Motul HRSMP oryginalnym egzemplarzem Saaba 96 V4 Rally, który wcześniej startował w Rajdowych Mistrzostwach Świata, jeździ Paweł Hoffman.
Porsche 911 SC RS

Rajdówka z silnikiem umieszczonym z tyłu, napędem na tylną oś i znaczkiem Porsche nie jest czymś często spotykanym na odcinkach specjalnych. A właśnie takie jest Porsche 911 SC RS, którym w Historycznych Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Polski z sukcesami startuje Piotr Zaleski. W przeszłości podobnym samochodem pokonywali odcinki specjalne tacy zawodnicy jak Saeed Al-Hajri czy Henri Toivonen.
Ford Sierra Cosworth 4x4

Chociaż Ford Sierra Cosworth nigdy nie odniósł wielkich sukcesów w Rajdowych Mistrzostwach Świata, jest to niewątpliwie legendarne auto i jedna z najważniejszych konstrukcji w rajdowej historii Forda. Sierrą Cosworth startowali tacy kierowcy jak Stig Blomqvist, Carlos Sainz czy Ari Vatanen, a w Polsce ten model jest znany głównie dzięki świetnemu Marianowi Bublewiczowi i Marlboro Rally Team Poland. W Motul HRSMP Sierrą Cosworth 4x4 w oklejeniu nawiązującym właśnie do barw ekipy Bublewicza jeździ Marek Suder.
Fiat Abarth 131 Rally

Abarth 131 Rally to kolejny unikat, który możemy spotkać na odcinkach Historycznych Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski. W przeszłości takim samochodem startowali m.in. Björn Waldegard, Timo Mäkinen, Simo Lampinen czy Walter Röhrl. W Motul HRSMP jedynym egzemplarzem Fiata Abartha 131 Rally w Polsce, zbudowanym w oparciu o oryginalne podzespoły, startuje Mirosław Miernik.