Chiny z rekordem sprzedaży

W ubiegłym roku Chińczycy kupili ponad 20 mln nowych samochodów, o 13,5 proc. więcej niż w 2012 - podała telewizja CBS na podstawie raportu firmy analitycznej IIHS.

Ford sprzedaje w Chinach zarówno drugą, jak i trzecią generację Focusa.
Ford sprzedaje w Chinach zarówno drugą, jak i trzecią generację Focusa.Ford
Niezmiennie najchętniej kupowane są w Państwie Środka sedany, na które przypada ponad 1/3 rynku (7,3 mln sztuk).

Największym wzięciem cieszył się Ford Focus (403 tys. egzemplarzy), a najpopularniejszą marką był Volkswagen (2,4 mln sztuk, +16,9 proc.). Istotne wzrosty sprzedaży zanotował też Hyundai oraz japońskie koncerny Toyota i Honda, odbudowujące swoją pozycję po okresie bojkotu artykułów z Kraju Kwitnącej Wiśni. Rynkowy udział rodzimych producentów wynosi 40 proc.

Szacuje się, że w 2014 roku sprzedaż w Chinach znów wzrośnie, ale już "tylko" 5-10 proc. - m.in. ze względu na ostrzejsze normy emisji spalin. Kraj ten ma jednak ogromny potencjał. Obecnie przypada tam mniej niż 100 aut na 1000 mieszkańców; dla porównania, w USA, gdzie w ubiegłym roku sprzedało się 15,6 mln nowych samochodów, wskaźnik ten wynosi 0,8, a w Polsce - 0,5.

msob

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas