Car of the Year 2019. Polacy głosowali inaczej niż większość

Znamy już zwycięzcę prestiżowego konkursu na Europejski Samochód Roku. Zgodnie z tradycją wyniki ogłoszone zostały w przeddzień rozpoczęcia Międzynarodowego Salonu Motoryzacyjnego w Genewie.

Jaguar I-Pace
Jaguar I-PaceInformacja prasowa (moto)

Przypominamy, że konkurs Car of the Year odbywa się od 1964 roku i jest jednym z najważniejszych wyróżnień w branży motoryzacyjnej. Konkurencja jest bardzo silna - w tym roku do konkursu zgłoszono 60 modeli. Na przestrzeni ostatnich miesięcy jury złożone z 60 europejskich dziennikarzy motoryzacyjnych z 23 krajów dokładnie sprawdzało i oceniało te samochody.

Informacja prasowa (moto)

Ostatecznie - pod koniec listopada 2018 roku - poznaliśmy siedmiu finalistów. Do ścisłej czołówki przeszły wówczas: Alpine A110, Citroen C5 Aircross, Ford Focus, Jaguar I-Pace, Kia Ceed, Mercedes klasy A oraz Peugeot 508.

Tym razem upragniony tytuł trafił w ręce przedstawicieli Jaguara. Nagrodę dla najlepszego auta - Car of the Year 2019 - przyznano elektrycznemu Jaguarowi I-Pace.

W czasie prezentacji zwycięzców byliśmy świadkami nietypowego zdarzenia. Jaguar I-Pace i Alpine A110 otrzymały identyczną liczbę głosów. Oba auta zgarnęły aż po 250 punktów! Warto dodać, że głosy znad Wisły trafiły głównie do... Citroena C5 Aircross.

Alpine A110Informacja prasowa (moto)

By wyłonić ostatecznego zwycięzcę trzeba było dokonać dodatkowych rachunków - sprawdzić ilu dziennikarzy z poszczególnych krajów głosowało na konkretnego kandydata. Ostatecznie, z niewielką przewagą, zwyciężył właśnie I-Pace (dostał maksymalną notę od 18 dziennikarzy, a Alpine od 16). Drugie miejsce - z identycznym wynikiem punktowym - zajęło Alpine A110. Na ostatnim stopniu podium sklasyfikowano Kię Ceed.

Kia CeedInformacja prasowa (moto)

Jaguar I-PACE to pierwszy w historii brytyjskiego producenta model, który otrzymał prestiżowy tytuł Samochodu Roku.

Oto szczegółowe wyniki konkursu na Europejski Samochód Roku.

Jaguar I-Pace: 250 punktów Alpine A110: 250 punktów Kia Ceed: 247 punktów Ford Focus: 235 punktów Citroën C5 Aircross: 210 punktów Peugeot 508: 192 punktów Mercedes-Benz A-class: 116 punktów

Ciekawostka. Polski juror, Wojciech Sierpowski (kiedyś Motor, aktualnie nie pracujący w żadnej redakcji) Jaguarowi dał... zero punktów (a Alpine 2). Najwięcej, Citroenowi C5 Aircross (8) i Peugeotowi 508 (6), a po 4 Kia Ceed i Ford Focus.

Drugi Polak w składzie COTY, Maciej Ziemek (współpracownik AMiS) Jaguarowi dał 2 punkty (Alpine 3), a najwięcej Kia Ceed 5 punktów. Po 4 otrzymały od niego Ford Focus, Citroen C5 Aircross i Peugeot 508.

PR

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas