Cadillac ATS-V i CTS-V – konkurenci najszybszych BMW i AMG
Amerykański producent zaprezentował w Genewie swoje modele w niezwykle mocnych wersjach.

Cadillac wielokrotnie już rzucał wyzwanie europejskim markom premium, ale za każdym razem przechodziło to bez większego echa. Na tegorocznym salonie w Genewie postanowił podjąć kolejną taką próbę i wzią na cel najmocniejsze Audi, BMW i Mercedesy.

Pierwszy z modeli nazywa się ATS-V i jest przedstawicielem klasy średniej, występującym w wersji sedan oraz coupe. Pod jego maską znajdziemy benzynowe V6 biturbo rozwijające 455 KM i oferujące 603 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Moc ta przenoszona jest na tylne koła za pośrednictwem sześciobiegowej manualnej przekładni lub ośmiostopniowego automatu. Sprint do 100 km/h zajmuje temu Cadillacowi jedynie 3,9 s, a rozpędza się on do 297 km/h.

Większy CTS-V może pochwalić się jeszcze lepszymi wynikami. Konkurent Audi RS6, BMW M5 i Mercedesa E63 AMG napędzany jest 6.2-litrowym V8 z podwójnym doładowaniem i o mocy 640 KM, co wraz z maksymalnym momentem obrotowym wynoszącym 855 Nm czyni z niego najmocniejsze produkcyjne auto Cadillaca. Napęd przekazywany jest na tylne koła przez ośmiobiegową automatyczną przekładnię. CTS-V rozpędza się do 100 km/h w 3,7 s i rozwija maksymalnie 322 km/h!

Oba auta mogą się pochwalić układem hamulcowym Brembo (w CTS-V przednie tarcze mają 390 mm średnicy, a tylne 365 mm), sportowym zawieszeniem, pakietem spojlerów oraz aktywnym dyferencjałem o ograniczonym uślizgu.

Jako pierwszy zadebiutuje w Europie mniejszy z modeli - ATS-V, który pojawi się w salonach jesienią. Cena za wersję sedan ma wynosić 74 900 euro, a za coupe 77 900 euro.